Kako da imamo više energije

Dok se trudimo da idemo u korak sa grozničavim aktivnostima savremenog sveta, nastojimo da dobijemo više energije koristeći više kofeina, šećera i drugih “stimulanasa”. Uz to, nažalost, ide i hronični stres i poremećaj sna. Srećom, postoje prirodniji načini.

Konzumiranje energetskih napitaka, kofeina i šećera u cilju povećanja enerije stvara začarani krug koji vodi nizbrdo – ka lošem fizičkom i mentalnom zdravlju. Postoji nekoliko prirodnih rešenja, kojima možemo da zamenimo svoje ponašanje kojim nemilosrdno crpimo energiju sami sebi. Oni možda neće delovati trenutno, ali će nam na duže staze dati više energije i osvežiti i podmladiti čitav naš fizički i mentalni sklop.

Iako to često nije očigledno, blaga dehidracija može biti izvor umora. Ako pijemo kofeinske napitke da nadoknadimo energiju, oni još više podstiču dehidraciju. Ako osećate da vam ponestaje energije, probajte najpre sa čašom-dve čiste vode, a ne sa gaziranim ili kofeinskim napicima.

San je osnova za obnovu energije. Ali, važnije je koliko dobro spavate, nego koliko dugo spavate, kako bi se vaš imuni sistem reorganizovao i napunio. Dajte sebi vremena da se opustite pre spavanja. Relaksirajuća muzika ili šetnja u prirodi može da vam pomogne. Kad pođete na spavanje, postarajte se da isključite električne uređaje i sva svetla. Melatonin, hormon koji obnavlja organizam, luči se samo u mraku.

Pometenost, nervoza i briga za imaginarne buduće situacije crpu nam energiju. Postoje dve psihološke metode kojima ovo možemo popraviti, a do su stav svedoka i humor. Kad zauzmete stav svedoka, posmatrača, onda pažljivo posmatrate sebe i svoju situaciju iz neutralnog položaja, nevezano. Često to može pomoći da stvari sagledamo u sasvim drugačijem svetlu. Na primer, ako se nerviramo zbog saobraćaja i proklinjemo semafore i vozače, to nam crpi energiju. Vežbajte da postanete nepristrasni posmatrač i da gledate stvari bez negativnih osećanja. Nastojte da shvatite da ne možete da kontrolišete sve spoljašnje okolnoati – ali da možete da kontrolišete svoje reakcije na njih. Osećaj za humor vam može znatno pomoći u tome. Kad besmislenost neke situacije počne da vas razdražuje, nasmejte se, ili se bar osmehnite, toj situaciji ili besmislenosti koja vam ide na živce. Smeh sjajno opušta napetost i vraća energiju.

Postoje vežbe i rutine koje su namenjene da relaksiraju i usredsrede čoveka, a istovremeno daju i više energije. Jedna od njih je joga. Tu je zatim tai či, namenjen da uravnoteži i poveća energiju. Potom je tu i ći gung, koji je dublje usmeren, a dokazano je i da pomaže u lečenju hroničnih bolesti. Tu su i poznatih “pet Tibetanaca”

Ako vam je posao takav da dugo sedite u zatvorenom prostoru, ustajanje, kratka šetnja i promena fokusa gledanja pomoći će vam da obnovite energiju. Pokretanje mišića oslobađa tenziju koja crpi energiju. Ako pogledate kroz prozor neki interesantan prizor napolju, ili bilo gde osim u ekran kompjutera, to će vam pomoći da osvežite koncentraciju i pažnju kad se ponovo vratite poslu. Ovo treba raditi kratko ali često tokom radnog dana. Ne taj način ne samo da nećete izgubiti vreme – videćete da ćete moći da obavite više posle, i to efikasnije.

Uzemljenje je drevna tehnika koja je posebno bitna za nas, jer živimo okruženi električnim  magnetnim poljima, tzv. elektrosmogom. Da se “uzemljite”, tj. da se ispraznite od štetnog naelektrisanja, treba da stanete bosim nogama na zemlju. To možete da uradite u nekom obližnjem parku. Nakon samo nekoliko minuta, osetićete se osveženo.

Meditacija je najbolji način za obnavljanje energije

Danas postoji mnogo grupa i škola koje vam mogu dati određena uputstva kako se meditira i ohrabriti vas da to redovno praktikujete. Neki se koncentrišu na dah, neki na određene delove tela, neki na mantru. Dok meditirate, što god da vam se javi u svestu, naprosto pustite da dođe i ode, ne pokušavajući da to kontrolišete –baš kao kad gledate oblake koji plove po nebu. Dokazano je da redovna meditacija godi zdravlju srca, opštem imunitetu i daje mladalačku energiju.

Preuzeto: Zdravahrana.com

Be the first to comment

Leave a Reply