Kakav je uticaj na prodaju iPhone-a imala odluka kineskih vlasti o zabrani upotrebe tih američkih pametnih telefona?
Tokom prvih 17 dana od njenog početka, pojedinična prodaja modela iPhone 15 serije u Kini je pala za 4,5 odsto u poređenju sa iPhone-om 14, pokazuju podaci “Smartphone 360 Weekly Sales Tracker” analize koje je objavio Counterpoint Research.
I pored toga što je u Kini prodaja slabija, čini se da je razlog tome generalni pad potrošnje, navodi Mengmeng Džang koji smatra da bi takva situacija trebalo da se popravi u predprazničnom četvrtom kvartalu godine.
Podaci su u suprotnosti sa prvim informacijama koje dolaze sa američkog tržišta, a koji pokazuju snažnu potražnju za svim modelima, posebno za najjsnažnijim u ponudi – iPhone 15 Pro Max.
U prvih devet dana prodaje iPhone-a 15, u SAD je ostvaren dvocifren rast ukupne prodaje, pa se osetila snažna potražnja za iPhone 15, iPhone 15 Pro i posebno iPhone 15 Pro Max modelom.
“U SAD je serija 15 naišla na vrlo pozitivan prijem, pa očekujemo veliko interesovanje za ‘nadogradnjom’ od strane korisnika iPhone 11 i 12 modela”, istakao je Džef Fildhek, direktor istraživanja za Severnu Ameriku.
“Naravno, govorimo o prvih nekoliko nedelja prodaje. To je pozitivan znak i uveliko utiče na kineske brojke”, zaključio je on.