Kako naći mir!?

Možda vam izgleda da imate unutrašnji mir kada se nalazite, npr. u tihom planinskom odmaralištu. Ali, gde je mir kada vam je stvarno potreban? Na primer, kada kasnite na važan sastanak ili kada vas nečija primedba izbaci iz takta…?

Istina je da uvek možete da pronađete unutrašnji mir, ako tome težite svakodnevno i činite nešto konkretno da ga i postignete. Zato, nije loše imati na umu nekoliko tehnika za umirivanje i opuštanje, kaže dr Sara Gotfrid, autor knjige The Hormone Cure, u kojoj navodi razne načine koji nam mogu pomoći da u životu imamo više mira, a manje stresa.

PROTEGNITE SE 
Novo englesko istraživanje pokazalo je da su srećnije osobe koje ustaju ranije ujutro. Takođe, kada ustanete iz kreveta, protegnite se kao što to rade mačke – ne samo da ćete opustiti mišiće, već ćete i umiriti um.

POSADITE BILJKU
Nedavno istraživanje holandskih istraživača pokazalo je da baštovanstvo bolje oslobađa od stresa nego čitanje dobre knjige. Postoje i istraživanja o tome da mikroorganizmi iz zemlje deluju tako da poboljšavaju raspoloženje.

IZABERITE OPUŠTAJUĆI MIRIS
Esencijalna ulja lavande, pomorandže, divlje žalfije i ilang-ilanga smiruju. Uvek nosite bočicu sa jednim od ovih ulja sa sobom.

VEŽBAJTE
Pola sata intenzivnog treninga (tu se ubraja i ples poput) jača vaše unutrašnje snage i pomaže vam da se bolje izborite sa stresnim situacijama. 

DRUŽITE SE
Prijatelji u čijem društvu se dobro osećate, pomoći će vam da povratite unutrašnji mir.

OPROSTITE
Ho’oponopono  je havajski ritual opraštanja o kome smo već pisali. Ho’oponopono znači: „Žao mi je. Molim te, oprosti mi. Volim te. Hvala.“ Ponavljanje ovih nekoliko kratkih rečenica ublažava bes i čak može da snizi pritisak kada vam zbog ljutnje na nekoga skoči. 

SMEŠITE SE 
Istraživanje Državnog univerziteta Mičigen iz 2011. godine otkrilo je da su zaposleni u servisu za potrošače koji su se smeškali tokom dana imajući uvek na umu pozitivne misli, bili smireniji od svojih kolega. Smeh snižava nivo stresa i smiruje bes kada se nađete zaglavljeni u saobraćajnoj gužvi, pokazalo je istraživanje objavljeno u časopisu Psychological Science. 

MEDITIRAJTE 
Meditacija pozitivno deluje na mozak, čak i ako ne meditirate redovno, otkrilo je istraživanje Bostonskog univerziteta. Ranija istraživanja su pokazala da nekoliko nedelja meditacije može da smanji oblast u mozgu koja je povezana sa anksioznošću i da proširi oblast koja je povezana sa pozitivnim emocijama i pamćenjem.

Preuzeto: Zdravahrana.com

Be the first to comment

Leave a Reply