Svako godišnje doba na neki način utiče na automobile. Dok je leti sunce jako, pa utiče na razne elemente, poput guma, akumulatora, creva ili kočnica, s druge strane, niske zimske temperature utiču na tečnosti, akumulator, ulje ili brave.
U jesen, godišnje doba u kojem smo trenutno, temperature počinju padati, a pojavljuju se kiše i vetar. Procedura sigurnog kretanja u ovim lošim vremenskim uslovima je jasna. Mora se voziti opreznije nego u mesecima pre.
Jedan od gorućih problema s kojima se vozači susreću u ovo doba godine su zamagljena stakla. Okolnost koja onemogućuje dobar i neometan pogled ono što se događa na putu, što dovodi do mogućnosti stradanja u nesreći ako se ne reaguje brzo.
Zašto se magle prozori?
U pitanju je kondenzacija. Deluje na sledeći način: vodena para koja sadrži topao vazduh iznutra se hladi kada dodirne površinu koja je na nižoj temperaturi i prelazi u tečno stanje u obliku mikrokapljica. One prekrivaju hladnu površinu neprozirnim pokrivačem vlage, što sprečava pravilnu vidljivost i sigurnu vožnju.
Jednostavnije rečeno, kondenzacija se stvara na staklima automobila zbog temperature i vlage u vazduhu. U stvarnosti, to nije ništa više od temperaturne razlike između unutrašnje i spoljašnje strane automobila. Ovaj fenomen je ono što uzrokuje paru koja prožima kristale.
Kako izbeći kondenzaciju?
Najbolji način da sprečite pojavu kondenzacije na staklima automobila je održavanje ravnoteže između unutrašnje i spoljašnje temperature. Da, postaje teško očuvati ravnotežu automobila i može se stvoriti magla, a ovo su neki od najboljih trikova za njeno uklanjanje.
Iako se može činiti očiglednim, održavanje prozora čistima pomaže u sprečavanju stvaranja magle na njima. Stoga je potrebno često čistiti prozore. Osim toga, brisače vetrobranskog stakla treba redovno proveravati kako biste bili sigurni da rade optimalno. To će pomoći u uklanjanju kondenzacije s spoljašnje strane vozila.
Najčešći način za odmagljivanje prozora je korišćenje sistema cirkulacije vazduha za uklanjanje kondenzacije. Trebalo bi da uključite klima uređaj i postavite usmerivače prema zamagljenim prozorima, kao što su bočna stakla.
Za prednje staklo mnogi modeli imaju dugme koje izduvava vazduh samo kroz donji deo stakla. Za zadnji deo takođe postoji posebno dugme koje aktivira grejanje zadnjeg stakla. Idealno je početi s hladnim vazduhom, pa lagano menjati temperaturu, te na kraju koristiti grejanje.
Ako u automobilu nema vazduha, najklasičnije rešenje je spustiti prozore i na taj način omogućiti ulazak vazduha u kabinu, da se unutrašnja temperatura izjednači sa spoljašnjom i da se stakla počnu odmagljivati, piše Jutarnji.hr.