Nedostatak zaštite ličnih podataka vozača, koji se prikupljaju od strane proizvođača automobila, izuzetno je zabrinjavajući, čak bi se moglo reći da takva zaštita gotovo i ne postoji.
Nedavno istraživanje neprofitne organizacije Mozilla Foundation otkriva da vlasnici automobila praktično nemaju nikakvu kontrolu nad prikupljenim ličnim podacima.
“Čini se da su automobili stvarno prošli ispod radara kada je u pitanju privatnost, i stvarno se nadam da možemo to popraviti, jer trenutna situacija je zaista alarmantna”, izjavila je Jen Caltrider, vođa istraživanja.
“Automobili su opremljeni mikrofonima, što znači da se u njima vode različiti osetljivi razgovori. Pored toga, automobili imaju kamere usmerene prema spoljašnjosti, ali i prema putničkoj kabini. Osim ako se odluče za kupovinu starijeg automobila, kupci praktično nemaju puno opcija”, naglasila je Caltrider.
Automobili su dobili najlošiju ocenu kada je reč o privatnosti, što je upoređeno sa više od deset drugih kategorija proizvoda, uključujući uređaje za praćenje fizičke aktivnosti, aplikacije za reproduktivno zdravlje, pametne zvučnike i druge povezane kućne uređaje.
Nijedan od 25 proizvođača automobila čija su obaveštenja o privatnosti pregledana nije zadovoljio minimalne standarde zaštite privatnosti.
Čak 19 proizvođača automobila tvrdi da mogu prodati vaše lične podatke. Polovina njih će deliti vaše podatke sa vladinim ili pravosudnim organima “na zahtev”, bez potrebnog sudskog naloga.
Jedini proizvođači koji vozačima nude opciju brisanja podataka su Renault i Dacia.
“Većina današnjih automobila postala je praktično špijunska oprema na točkovima”, konstatovao je Albert Fox Cahn, stručnjak za tehnologiju i ljudska prava u Carrovom centru za ljudska prava na Harvardu.
“Elektronika koju vozači sve više plaćaju prikuplja sve više informacija o njima i njihovim putnicima. Reč je o invazivnom kršenju privatnosti, pretvaranju ličnog automobila u prostor pod nadzorom”, zaključio je Cahn, prema informacijama Jutarnji.hr.