Your API key has been restricted. You may upgrade your key at https://www.weatherbit.io.
Search
Close this search box.

Kako su filmovi uticali na popularnost rasa pasa

Visokobudžetni filmovi koji pune bioskopske sale mogu uticati na buduće vlasnike da se opredele za rasu psa iz filma, a favorizacija i pomama ponekad traju i decenijama, pokazala je nova studija.

Najnovija studija Bristolskog i Njujorškog univerziteta pokazala je da filmovi u kojima psi imaju zapažene uloge utiču na popularizaciju određene rase. U studiji je analizirano 87 filmova, a zatim su upoređeni podaci o rasama iz Američkog kinološkog kluba.

Utvrđeno je da su stariji filmovi s početka 20. veka imali veći uticaj na buduće vlasnike nego sadašnja filmska ostvarenja slične tematike, kao i da danas pri odabiru pasa više utiče internet.

Nakon što je 1943. godine emitovan film “Lesi”, Američki kinološki klub je registrovao četrdeset odsto više škotskih ovčara u odnosu na ranije godine. Takođe, na porast popularnosti rase uticali su i nastavci istog filma, serija kao i crtani filmovi o psu koji pokušava da nađe svoje vlasnike.

Staroengleski ovčar postao je 100 puta traženiji i popularniji nakon objavljivanja Diznijevog filma “The Shaggy Dog” 1959. godine. Nakon premijere animiranog filma “101 dalmatinac” 1961. godine popularnost dalmatinaca značajno je porasla i trajala je i nakon emitovanja igranog filma 1996. godine.

Takođe, u studiji je primećeno je popularnost rasla uglavnom onim rasama koje su u filmovima bili pozitivci. Bernardinac je veću popularnost steko u filmu “Betoven”, nego u hororu “Kudžo”.

Zanimljivo je da su vlasnici inspiraciju za imena svojih ljubimcima dobijali iz filmova, pa se Lesi zvao svaki peti škotski ovčar u Americi tih godina.

Međutim, nekada filmovi i serije negativno utiču na odabir pasa. Na našem portalu imali ste prilike da čitate o tome kako zbog serije “Igra prestola” i filma “Sumrak”, sve više ljudi usvaja haskije i aljaske malamute, koji zatim često završe u azilima.

Preuzeto: b92.net

Tagovi:
Pročitajte još: