Kompanija Meta uvodi novu funkciju u Sjedinjenim Američkim Državama koja omogućava korisnicima da kreiraju svoje AI dvojnike na Instagramu i webu. Ovaj alat, nazvan AI Studio, prvenstveno je namenjen kreatorima sadržaja i vlasnicima biznisa.
Ovi AI profili će imati mogućnost interakcije sa pratiocima u ime svojih tvoraca. Moći će da vode razgovore u chat prozorima i odgovaraju na komentare na nalogu autora.
Korisnici Instagrama u SAD mogu početi sa korišćenjem AI Studija putem web stranice ili pokretanjem nove opcije “AI chat” direktno na platformi.
Prema saopštenju kompanije, kreatori mogu prilagoditi svoju veštačku inteligenciju na osnovu njihovog Instagram sadržaja, tema koje žele da izbegnu i linkova koje žele da dele. Takođe će imati kontrolu nad automatskim odgovorima AI-ja i moći će da odrede sa kojim nalozima AI sme da komunicira.
AI Studio takođe pruža mogućnost kreiranja potpuno novih AI likova koji se mogu koristiti u Meta aplikacijama. Ovo predstavlja odgovor na slične inicijative startapa poput Character.AI i Replika. Slično OpenAI-jevoj prodavnici prilagođenih GPT modela, Meta će takođe omogućiti drugim korisnicima da isprobaju AI likove koje su ljudi kreirali.
Meta je prethodno eksperimentisala sa ovim konceptom dozvoljavajući nekolicini poznatih ličnosti da kreiraju AI verzije sebe sa istim izgledom, ali različitim imenima i ličnostima. Ovo je učinjeno iz predostrožnosti, kako bi se izbeglo da AI verzije poznatih ličnosti izjavljuju problematične stvari u ime svojih ljudskih parnjaka.
Kompanija naglašava da su preduzete mere opreza, te da će AI profili biti jasno označeni gde god se pojavljuju. Uputstvo za kreatore pruža detaljnije informacije o procesu kreiranja AI-ja, a odgovornost je na kreatoru da navede teme kojima se AI neće baviti.
Ova nova funkcija se može posmatrati kao personalizovana korisnička služba, odnosno vaša AI verzija koja deluje kao agent ili asistent u komunikaciji sa vašom zajednicom. Naglašeno je da kreatori sadržaja često nemaju dovoljno vremena za interakciju sa svojim pratiteljima, pa će tu ulogu preuzeti njihovi digitalni dvojnici.
Međutim, postavlja se pitanje da li je to ono što pratioci i obožavaoci zaista žele. Često im nije bitna samo razmena informacija, već i osećaj da ih njihovi idoli primećuju i lično komuniciraju s njima, što se ne može postići odgovorima generisanim veštačkom inteligencijom. Izazov leži u tome kako kreirati digitalne dvojnike i obučiti AI da komunicira na način koji bi verno oponašao stvarne osobe.
Zakerberg, očekivano, ima rešenje i za ovo. S obzirom na to da preko 3 milijarde ljudi koristi njihove platforme i svakodnevno objavljuje raznovrsan sadržaj, Meta već raspolaže ogromnom količinom podataka za obuku AI-ja. Cilj je omogućiti jednostavno preuzimanje sadržaja korisnika i brzo pokretanje AI agenta koji će moći da komunicira sa klijentima, radi na prodaji i pruža korisničku podršku. Ovi agenti bi takođe mogli da objavljuju sadržaj na društvenim mrežama radi privlačenja pažnje korisnika.
Za kreatore sadržaja, ovi AI agenti bi s jedne strane mogli olakšati posao, ali s druge strane, hiljade influensera bi mogle početi da objavljuju AI-generisani sadržaj, dok bi tehnologija komunicirala sa njihovim pratiocima u njihovo ime. To bi moglo dovesti do novog talasa veštačkog, odnosno AI sadržaja, koji bi Meta vremenom mogla koristiti za dalju obuku svoje veštačke inteligencije. Naime, nakon nekoliko generacija obučavanja AI-ja na sadržaju koji je sama tehnologija stvorila, moglo bi doći do kolapsa AI sistema.
Ovakav razvoj događaja otvara brojna etička pitanja i izazove u sferi digitalne komunikacije, autentičnosti sadržaja i odnosa između kreatora i njihove publike, piše Axios.