Your API key has been restricted. You may upgrade your key at https://www.weatherbit.io.
Search
Close this search box.

Kina: „Weibo“ umesto Fejsbuka

weibo facebook

Početkom milenijuma pojavio se internet, kao „mreža svih mreža“, koja je izmenila dotadašnje ustaljene načine komuniciranja. Vremenom, ova mreža se u tolikoj meri razvila, da današnji moderan čovek ne može zamisliti život bez interneta i društvenih mreža, kao instrumenata da se brže i lakše dobiju informacije. Naime, danas je potreban samo jedan korak u vidu klika da se dođe do željenog sadržaja. S druge strane, taj jedan klik nema jednaku moć u svim zemljama, ako uzmemo u obzir činjenicu da postoje države u kojima se putem raznih odredbi i zakona kontroliše sadržaj koji se plasira na ovoj društvenoj mreži.

Na listi zemalja sa najvećom internet kontrolom, na kojoj se nalazi 65 država, prvo mesto zauzima Kina. Najmnogoljudnija zemlja na svetu je na prvo mesto dospela zahvaljujući takozvanom kineskom „Great Firewall-u“ (Veliki kineski vatrozid), koji se smatra najvećim i najnaprednijim režimom internetske cenzure na svetu, budući da blokira više od 170 svetskih vodećih sajtova. Naime, Kina ne dozvoljava pristup zapadnim društvenim mrežama, aplikacijama i sajtovima sa vestima za svoje građane. Ipak, to ne znači da u ovoj zemlji ne postoje društvene mreže, naprotiv, Kina je zemlja sa najvećim brojem korisnika društvenih mreža, koje predstavljaju pandan najpopularnijim društvenim platformama na svetu.

“We Chat“

Reč je o najvećoj kineskoj društvenoj mreži, koja ima preko bilion aktivnih korisnika. Prvobitno je nastao kao aplikacija za dopisivanje putem mobilnih telefona, ali je ubrzo prerastao u mrežu, koja podseća na Viber. Korisnici ove platforme mogu da učestvuju u diskusijama unutar grupa, a pored zabave, ovu mrežu mogu da koriste i u neke poslovne svrhe.

“Weibo“

Druga najveća društvena mreža u Kini, koja broji više od 400 miliona aktivnih korisnika, predstavlja mikrobloging platformu, na kojoj korisnici imaju svoje naloge u okviru kojih objavljuju raznovrsne sadržaje. Koncipirana je po uzoru na Tviter i Fejsbuk, ali sa određenim razlikama. Naime, na ovoj mreži ne postoji mogućnost dodavanja prijatelja, već samo pratilaca. Takođe, za razliku od Tvitera i Fejsbuka, na kojima korisnici često diskutuju o političkim temama ili nekim institucijama, “Weibo“ izbegava takve teme, iz razloga što je to mreža zabavnog karaktera.

“Youku Tudou“

Ova platforma je identična Jutjubu, pa shodno tome, služi za objavljivanje i gledanje video sadržaja. Pored toga, korisnici mogu da preuzimaju filmove i televizijske serije. Takođe, po uzoru na Jutjub, pruža mogućnost i prostor za internet reklame i oglašivače.

“QQ“

U pitanju je najrasprostranjeniji glasnik u Kini, koji se može uporediti sa Viberom. U okviru ove društvene mreže mogu se pronaći različite grupe po interesovanjima, unutar kojih korisnici postavljaju oglase za svoje poslovanje. S druge strane, da bi osoba postala korisnik neke od ovih grupa potrebno je da primi poziv od postojećeg člana ili da plati članarinu.

“Tiktok“

Reč je o kineskoj aplikaciji koja je predstavljena još 2016. godine, a karakteriše je sadržaj koji se dosta razlikuje od sadržaja drugih aplikacija. Smešni video snimci, plesne koreografije i razni izazovi, sastavni delovi ove platforme, učinili su da ona postane poznata širom sveta.

Tagovi:
Pročitajte još: