Your API key has been restricted. You may upgrade your key at https://www.weatherbit.io.
Search
Close this search box.

Kineski influenseri se osilili na internetu, a onda se umešala partija da ih obuzda

Poruke

Društvene mreže su uveliko alat za samopromociju, gde korisnici dele sadržaje koji prikazuju raskoš i bogatstvo. Dok na Zapadu ovakvi sadržaji privlače veliku pažnju i podršku, kineske vlasti imaju drugačiji pristup. Tako su influenseri u Kini, poznati po pokazivanju luksuznog načina života, sada pod strogim nadzorom vlasti.

Kritika Kineske komunističke partije

U poslednje vreme, Kneska komunistička partija intenzivno suzbija ovakve uticaje. Influenseri koji promovišu vulgarne sadržaje i luksuzni način života našli su se na meti vlasti. Rezultat toga je gašenje mnogih profila popularnih kineskih korisnika društvenih mreža.

Primeri influensera pod cenzurom

Jedan od poznatih slučajeva je Vang Hongkuan, čiji je profil na Douyinu, kineskoj verziji TikToka, blokiran. Hongkuan je prekršio pravila platforme objavljujući sadržaje koji promovišu skupu odeću, nakit i letove prvom klasom. Sa preko četiri miliona pratilaca, njegovi video-snimci su uklonjeni sa mreže početkom meseca. U na toj društvenoj mreži navodi se da je Vangov nalog blokiran “zbog kršenja Douyin-ovih smernica zajednice“.

Slična sudbina zadesila je i druge kineske influensere poput Sister Abalone, poznate po video-snimcima svoje luksuzne vila i dijamanata, teYoung Master Bo, koji je testirao skupe automobile i nosio dizajnersku odeću.

Nova kampanja protiv prikazivanja luksuza

Kineske vlasti nedavno su pokrenule novu kampanju s ciljem uklanjanja sadržaja koji promovišu luksuzni način života i razmetanje bogatstvom. Cilj kampanje je obračunati se sa sadržajima koji, prema vlastima, zadovoljavaju vulgarne potrebe i hvale se bogatstvom. Iako postoji tržište za ovakve sadržaje u Kini, partija je odlučna da zatvori profile tih influensera.

Kineski nadzornik interneta u aprilu je pokrenuo kampanju „”asno i svetlo“ kako bi uklonio nepoželjan sadržaj sa društvenih medija, obećavajući da će se obračunati sa influenserima koji su kreirali “nametljive ličnosti kako bi zadovoljili vulgarne potrebe i namerno prikazali ekstravagantan način života ispunjen novcem.

Douyin poziva kreatore da snime pravi, dobar život“, saopštila je kompanija.

Inicijativa kineskog predsednika Si Đinpinga za “zajednički prosperitet“ za smanjenje ekonomske nejednakosti takođe je rezultirala ogromnim kaznama za influencere koji strimuju uživo, pri čemu je kraljica striminga Viya bila primorana da plati kaznu od 204 miliona dolara zbog utaje poreza 2021. godine.

Tagovi:
Pročitajte još: