Pušenje je loše za vaše zdravlje, ali da li ste znali da je užasno i za vaš polovni automobil? Ako pušite u svom vozilu, mogli biste umanjiti njegovu prodajnu vrednost za neverovatnih 2.000 evra. Sastavili smo šest najčešćih načina na koje uništavate svoje šanse za adekvtnu cenu svojg polovnog automobila. Nemojte da vas nismo upozorili.
Pušenje u autu
Automobil koji je redovno ispunjen duvanskim dimom može ostaviti za sobom i dugotrajan miris i fizička oštećenja u unutrašnjosti, što otežava najnadnu prodaju. Dim od cigareta ulazi u tkanuinu presvlake i zarobljen u sistemu klimatizacije, što može biti neverovatno teško za uklanjanje, čak iako angažujet profesionalno čišćenjeU najtežim slučajevima, moraćete da promenite sve unutrašnje tkanine, što može da vas sigurno košta par stotina evra
Preskakanje redovnog održavanja
Ako zanemarite svoj automobil, to može skupo da vas košta. Redovne promene ulja, filtera i kaiševaa čine da motor radi glatko, dok pranje sprečava nakupljanje rđe. Redovno održavanje je neophodno, ne samo zbog sigurnosti i pouzdanosti dok vozite automobil, već i za povećanje njegove vrednosti preprodaje u budućnosti.Ako ne servisirate svoj automobil redovno i nikada ga ne čistite, brže će se istrošiti.
Takođe bi trebalo da vodite sveobuhvatnu evidenciju o istoriji servisa automobila, uključujući promene ulja i filtera.Kada dođete da prodate svoj automobil, ove informacije pomažu da pokažete da ste dobro vodili računa o njemu. Pisani dokaz o radovima na održavanju povećava vrednost svakog korišćenog vozila.
Zamena delova polovnim
Poznato je da neki mehaničari amateri sami pokušavaju da poprave svoj automobil, koristeći polovne ili jeftinije neoriginalne delove umesto potpuno novih. Ako ste ikada popravljali svoj automobiluz pomoć polovnih a ne originalnih delova, to bi moglo da devalvira njegovu ukupnu cenu i poveća račun za buduće popravke jer bi se mogli istrošiti upola kraće od originalnih delova.
Farbanje jarkom bojom
Možda je iznenađujuće, ali boja automobila može imati veliki uticaj na njegovu preprodajnu vrednost. Iako je taj jarkonarandžasti sprej možda izgledao kao dobra ideja u to vreme, možda ćete na kraju zažaliti zbog odluke kada pokušate da ga prodate. Upadljiva boja ili boja koja nikada nije bila na modelu mogla bi odbiti potencijalne kupce.
Kao opšte pravilo, najbolje je da se držite originalne boje ako odlučite da prefarbate svoje vozilo.
Neutralne boje kao što su srebrna, bela ili crna imaju tendenciju da najbolje održavaju svoju vrednost, dok smele boje kao što su crvena, žuta i zelena možda ne vrede toliko jer postoji manji broj kupaca koji traže te nijanse.
Vozite svog psa u autu
Poput dima, mirisi kućnih ljubimaca se često zadržavaju i mogu ostaviti utisak na kupca da niste na najbolji način vodili računa o svom vozilu. Ako ste koristili zadnje sedište za prevoz kućnih ljubimaca, pokušajte da neutrališete miris i uklonite sve vidljive dlake kućnih ljubimaca.
Ako su se u uglovima skupile dlake kojih ne možete da se rešite, to će verovatno da smanji vrednost vozila. Osim ako ne nađete kupca koji je i vlasnik psa a koji planira da koristi zadnje sedište za svog ljubimca.
Zapitajte se
Da li silazite do prodavnica autom koje je udaljena samo 10 minuta hoda?
Da li se vozite na posao svakog dana a mogli biste da idete tramvajem?
Da li vam je zaista potreban za to putovanje?
Hodajte, vozite bicikl, vozite se javnim prevozom ili delite vožnje kad god možete.