Opanci, tašne za laptop sa narodnim motivima, ali i mali kućni aparati naručuju se iz Srbije.
Osim naših potrošača koji kupuju razne stvari u preko interneta širom sveta tu su i domaći proizvođači kojima se odjednom otvorilo strano tržište na potpuno nov način.
U Ministarstvu trgovine Srbije predviđaju da će se do 2030. godine čak 85 odsto preduzeća baviti e-trgovinom te koristiti tehnološke potencijale za ekonomski progres i plasirati robu i usluge i na inostrano tržište nephodno je da se Srbija za to pripremi.
A šta je to što što potrošači širom sveta naručuju iz Srbije? Sve i svašta reklo bi se. Tu su opanci za KUD širom sveta a koji neguju naš i uopšte balkanski folklor. Pecaroški pribor takođe ima “dobru prođu”. Traže se i tašne za laptopove sa narodnim motivima. Od druge robe tu su mali kućni aparati i TV prijemnici a koji su ovde jeftiniji nego u drugim zemljama, piše “Dnevnik”.
Nadležni su primetili da je je neophodno ojačati ljude u domenu znanja u oblasti elektronske trgovine. Zato je pre nekoliko meseci Ministarstvo trgovine, turizma i telekomunikacija formiralo stručnu grupu koja koja radi na Akcionom planu za unapređenje elektronske trgovine kod nas.
Nebojša Atanacković iz Unije poslodavca Srbije kaže da domaći privrednici često ne poznaju propise na stranim tržištima gde mogu da izađu.
– Istovremeno nemaju logistiku koja je dostupna velikim preduzećima.Tu bi mogla da im pomognu strukovna udruženja posebno klasteri da znaju koji sertifikati ili drugi uslovi vladaju na tržištima i u državama za koje su zainteresovani – tvrdi Atanacković.
Foto: Flickr.com/Aleksandar Cocek
Izvor: telegraf.rs