Proizvođači pametnih telefona se utrkuju da prodaju što više pametnih telefona u svim segmentima tržišta, a najprestižnije je, svakako, tržište premijum telefona. Tradicionalno, u pitanju je tržište na kojem je Apple godinama suvereno dominirao, dok su ostali brendovi ulagali ogromne napore da tu dominaciju prekinu.
Da li se išta promenilo u prethodnoj godini? Hajde da vidimo rezultate najnovijeg istraživanja analitičarske kompanije Counterpoint Research, koja je 2. januara objavila izveštaj o prodaji premijum telefona za 2023. godinu.
Counterpoint Research na jednostavan način definiše premijum telefone. U pitanju su uređaji koji u veleprodaji koštaju 600 i više dolara, a koliko će potrošači platiti zavisi isključivo od prodavaca.
Prema rezultatima istraživanja, udeo premijum telefona na čitavom tržištu je u 2023. godini iznosio čak 24%, što je rekordna brojka, baš kao i podatak da je trećina svih prodatih premijum uređaja koštala iznad 1.000 dolara. Poređenja radi, udeo premijum telefona je 2016. godine bio 6%, 2017. je bio 8%, a 2018. godine 13%.
Ne dajte da vas brojke zavaraju – upkos tome što obuhvataju samo četvrtinu ukupnog tržišta, premijum telefoni su proizvođačima doneli 60% ukupnih prihoda.
Apple je i u 2023. godini bio dominantan, sa čak 71% tržišnog udela. Međutim, u odnosu na 2022. godinu, kada je imao udeo od 75%, gigant iz Kupertina je dozvolio drugim proizvođačima da smanje zaostatak.
Samsung ostaje lider prodaje premijum Android telefona, a u 2023. godini je popravio svoj učinak, pa umesto 16%, sada zahvata udeo od 17%. Svoje brojke je u segmentu popravio i Xiaomi, koji se sa 1% podigao na 2% udela, dok je Oppo ostao na 1%.Svi drugi brendovi drže 4% ukupne prodaje.
Međutim, najveće iznenađenje u 2023. godini je Huawei. Kineski proizvođač je ostvario odlične brojke – skočio je sa 3% na 5% udela – a velike zasluge idu Mate 60 seriji koju ponovo pokreće Kirin čipset.