Tokom dana, prikupljate informacije o svojoj okolini putem čula ukusa, sluha, mirisa, dodira i vida. Mozak, koji je deo središnjeg nervnog sistema, kombinuje sve te informacije i odlučuje kako dalje treba da radi.
Mozak stalno procenjuje šta bi trebao da bude njegov primarni zadatak – glavni zadatak na koji se mozak fokusira – i njegov sekundarni zadatak, istovremeni zadatak koji dobija manje fokusa.
Naš mozak je u stanju da se prebacivacuje sa zadatka na zadatak tako brzo da mislimo da obavljamo više zadataka istovremeno, a zapravo to nije moguće, navodi internet stranica “Howstuffworks”.
Prebacivanje fokusa nije savršeno jer se tokom procesa gube delići sekunde. Jedan zadatak nije problem za mozak. Ni dva zadatka, a ali sa više od dva zadatka, mozak počinje da radi manje efikasno i skloniji je pravljenju grešaka.
Kada smo izgubljeni ili kada moramo da obavimo “zadatak iz vožnje” koji ne radimo često, kao što je parkiranje, naš mozak se ograničava na taj jedan zadatak. Rezultat je da više ne slušamo razgovore putnika, da nam se vidno polje sužava i da svu pažnju usmeravamo na vid ili odnose u prostoru.
Zbog toga vozači često stišaju radio kada voze u vrlo prometnim urbanim sredinama, traže određenu adresu ili voze pod otežanim uslovima, poput vejavice ili jake kiše. Takve aktivnosti zahtevaju više koncentracije, a smanjivanje ili isključivanje radija uklanja jedan zadatak s popisa mozga i više pažnje je dostupno za najvažniji zadatak – pronalaženje pravog puta ili za pravilno parkiranje u rikverc.