Kora voća i povrća nije za bacanje

Kora voća i povrća često ima više hranljivih sastojaka od samog ploda. Naravno, pod uslovom da nađete neprskano, jer se pesticidi kojima se konvencionalno gajeni poljoprivredni proizvodi tretiraju često zadržavaju upravo u kori. Kora sadrži i tri do četiri puta više vlakana od same voćke. Takođe, sadrži i antioksidante i vitamine, a siromašna je kalorijama i šećerima. Kod nekih voćki, npr. jabuka, sasvim je prirodno da jedemo koru.

Krompir se takođe može pojesti sa ljuskom, pogotovo ako nađete neprskan. Ljuska jednog krompira veličine pesnice obezbeđuje polovinu preporučenih dnevnih doza rastvorljivih vlakana, kalijuma, gvožđa, fosfora, cinka i vitamina C. 
Kada pravite pire ili čips, ne ljuštite krompir.

Što se tiče limuna, pomorandže, kivija i banane, ma koliko da je njihova kora zdrava, bolje je da je ne koristite, pošto se ove voćke najviše prskaju. Naravno, drugo je ako možete da nađete organski gajene ili neprskane primerke, ali kod nas je to veoma teško.

Kora lubenice (beli deo) sadrži vitamine C i B6 i citrulin, aminokiselinu koja pomaže u širenju krvnih sudova i poboljšavanju cirkulacije. Dodajte beli deo kore lubenice u sokovnik zajedno sa sočnim crvenim delom. Unutrašnji (beli) deo kore lubenice i dinje takođe se može jesti bez problema.

Kora bundeve bogata je cinkom (između ostalog, važan za zdravlje kože i noktiju) i beta karotinom koji štiti od srčanih bolesti. Sastružite deo kore najbliži pulpi, kako biste dobili više hranljivih sastojaka. 
Semenke bundeve su odličan izvor omega 6 masnih kiselina koje su važne za zdravlje mozga.

Ne ljuštite jabuke – kora jabuke sadrži gotovo sav kvercetin (važan antioksidant) koji ima ovo voće. 

Ne stružite šargarepu, jer ćete tako povećati količinu beta karotina koju unosite, čime štitite oči, kožu i imunitet. 

Piše: Vanja

Be the first to comment

Leave a Reply