Evropsko tržište je prepuno različitih marki automobila. Kineski proizvođači sve više dolaze, a Tesla je postala veliki igrač, što nas je navelo da se zapitamo kako trenutno stoje odnosi snaga na tržištu.
A šta kažu najnovije prodajne statistike za Evropsku uniju, EFTA-u i Veliku Britaniju za april – “ko je gore, a ko dole”.
U aprilu je u Evropi registrovano 1.080.913 automobila. Veliki deo njih dolazi iz Volkswagen grupacije (Volkswagen, Škoda, Audi, Cupra i drugi), koja je apsolutni lider u Evropi sa udelom od 27,8% i 300.598 prodatih automobila.Na drugom mestu, ali daleko iza VW-a, nalazi se megakoncern Stellantis (Peugeot, Citroën, Opel, Fiat, Jeep i drugi) sa 15,4% udela.
Na trećem mestu je Renault grupa (Renault, Dacia i drugi) sa 10,1% udela.
Vrlo jaki igrači u Evropi su još Hyundai grupa (Hyundai, Kia i drugi) sa 8,5% udela, Toyota grupa (Toyota, Lexus) sa 7,8% udela, BMW Grupa (BMW, Mini i drugi) sa 6,9% udela i Mercedes sa 5% udela. Svi ostali proizvođači su znatno slabiji i beleže udeo manji od 4%.
Na primer, Ford drži samo 3,3% tržišta, Volvo 3,1%, a Nissan 2%. Na samom začelju donekle značajnih proizvođača je Mitsubishi sa 0,3% udela, odnosno samo 3.771 prodatim autom u aprilu.
Vrlo je zanimljivo pogledati pozicije kineskih proizvođača i Tesle. Iako je Tesla često tema broj jedan u medijima i neprikosnoveni lider u segmentu električnih automobila, njihov trenutni udeo je vrlo mali, samo 1,3%.
Takođe, svi pričaju o navali Kineza, no samo se jedan njihov proizvođač do sada ozbiljnije nametnuo i ušao na ovu listu.
To je SAIC Motor, koji 1,6% udela može zahvaliti prvenstveno uspehu MG-a, piše Jutarnji list.
Tržišni udeo automobilskih grupacija na evropskom tržištu u aprilu (procenat i broj prodatih automobila):
Volkswagen grupa: 27,8% (300.598)
Stellantis: 15,4% (166.534)
Grupa Renault: 10,1% (109.391)
Hyundai grupa: 8,5% (91.361)
Toyota grupa: 7,8% (84.329)
BMW grupa: 6,9% (74.551)
Mercedes: 5% (54.160)
Ford: 3,3% (36.066)
Volvo: 3,1% (33.767)
Nissan: 2% (21.692)