Prihodi kompanije Lego uvećani su za 4% u prvoj polovini 2019. godine, ali su investicije prouzrokovale pad neto dobiti od 12%.
Danski proizvođač igračaka Lego izvestio je o višim prihodima u prvoj polovini godine zahvaljujući modelima superheroja i zlikovaca iz Marvelovih filmova Osvetnici, a dodatnu podršku pružila su i ulaganja u Kinu, Indiju, internet prodaju i otvaranje novih prodavnica.
U razdoblju od januara do juna prihodi Lega porasli su četiri posto, na 14,8 milijardi danskih kruna (2,2 milijarde dolara), izvestili su iz danske kompanije. Iskazani u lokalnim valutama, uvećani su dva posto.
Rezultat se podudara s ambicijom kompanije da u celoj godini ostvari jednoznamenkastu stopu rasta prihoda, istaknuo je izvršni direktor Nils B. Kristijansen.
Najbolje su se u prvoj polovini godine prodavali Lego modeli likova Marvelovih Osvetnika, poput Kapetana Amerike, Ajron Mena i Tanosa, a podršku prihodima pružili su i dobri rezultati proizvoda “Star Wars” tematike i starijih kompleta za građenje, poput “Lego Technica i Lego City”, navodi se u saopštenju danske kompanije.
Otvaraju nove prodavnice, ali se i okreću internet tržištu.
Operativna dobit se ipak smanjila za 16 posto, na 3,5 milijardi kruna, zbog novih ulaganja.
Uprkos okretanju internet prodaji, Lego planira da do kraja godine otvori 35 novih prodavnica u Kini, čime će se njihov broj popeti na 140, odnosno na 600 u celom svetu.
– Ne možete reći da fizičko iskustvo nije potrebno samo zato što se više kupuje putem interneta. To je posebno važno u zemlji poput Kine, gde morate graditi brend. U pitanju je fizički proizvod – istaknuo je Kristijansen, pojašnjavajući da deca u prodavnicama mogu isprobati nove proizvode.
Nada se i da će uspeh postignut na kineskom tržištu ponoviti i u Indiji, gde bi takođe mogli otvoriti prodavnice. Kompanija Lego ne objavljuje kvartalne poslovne rezultate.
Foto: Lego
Preuzeto: Telegraf Biznis / index.hr / Tanjug