Povodom obeležavanja Svetske nedelje bezbednosti saobraćaja na putevima, Apatinska pivara je, uz podršku lokalnih opština i gradova, organizovala treninge bezbedne vožnje za sto maturanata iz Apatina, Odžaka, Kule i Sombora.
Ovi treninzi imali su za cilj da što više punoletnih srednjoškolaca, koji poseduju vozačku dozvolu, prođe kroz treninge bezbedne vožnje, nauči da prepozna i reaguje na opasnosti tokom vožnje i stekne realno vozačko iskustvo. S obzirom da statistika pokazuje da je najveći uzrok saobraćajnih nezgoda u kojima učestvuju mladi vozači preveliko samopouzdanje i manjak iskustva, Apatinska pivara u saradnji sa Upravom saobraćajne policije nastoji da preventivno deluje i omogući mladim vozačima da kroz ovaj trening steknu nova znanja i veštine kada je reč o bezbednom upravljanju vozilom.
Trening je bio jedinstvena prilika da se mladim vozačima skrene pažnja da bezbednom vožnjom ne poštuju samo zakonske norme, već čuvaju sopstveni život i živote drugih učesnika u saobraćaju.
Ovo nije prva generacija maturanata iz ovih gradova koja je imala prilike da bude na ovoj nesvakidašnjoj obuci. Kao i prethodnih godina, učenici su se složili da im je ovo iskustvo dragoceno. Maturanti su naglasili da su i te kako svesni toga da bi rizične situacije u vožnji koje su tokom treninga iskusili u bezbednim uslovima, bile mnogo dramatičnije da su se desile u realnoj vožnji.
Statistika potvrđuje da se obukama ove vrste utiče na mlade vozače da se odgovornije ponašaju u saobraćaju, ređe čine saobraćajne prekršaje, a prema podacima MUP-a mladi vozači koji su prethodnih godina prošli ovu obuku nisu izazvali ni jednu tešku saobraćajnu nezgodu.
Realizacijom ovih treninga u centru NAVAK, Pivara ujedno podržava sprovođenje Akcije „Matura 2018“, koju Ministarstvo unutrašnjih poslova sprovodi uz podršku Ministarstva prosvete, nauke i tehnološkog razvoja, a čiji je cilj veća bezbednost učenika završnih razreda srednjih škola. Uporedo sa ovom akcijom, Apatinska pivara zajedno sa Upravom saobraćajne policije, već jedanaestu godinu zaredom realizuje kampanju „Kad pijem, ne vozim“ koja uspešno utiče na svest vozača i ukazuje na značaj odgovorne konzumacije i rizike vožnje pod dejstvom alkohola.
Izvor: Radio Dunav