Korišćenje društvenih mreža među mladima dostiglo je razmere epidemije. Dok digitalno doba pruža neograničene mogućnosti za povezivanje i onlajn učenje, postoji i mračnija strana ove medalje. Procenjuje se da je čak svaki treći tinejdžer na neki način zavistan od svog mobilnog telefona a jedan od zabrinjavajućih trendova je prekomerno izlaganje plavom svetlu pre spavanja, što može imati štetan uticaj na oči i kvalitet sna mladih ljudi. Upravo u svetlu ovih izazova, kompanija Meta preduzima korake ka promovisanju zdravijeg stila života među svojim najmlađim korisnicima.
Automatsko obaveštenje za mlade
Kompanija Meta je juče u svom saopštenju na sajtu najavila da će Instagram, u nameri da podstakne mlade na zdravije navike, slati automatske poruke svojim korisnicima starosti od 13 do 18 godina. Ove poruke će ih pozivati da ne koriste društvenu mrežu tokom noći, tačnije u periodu od 22 do četiri sata ujutro. Ovaj potez je deo šire inicijative kompanije Meta, vlasnika Instagrama, da se mladi podstaknu na bolje navike spavanja.
“San je važan, naročito za mlade ljude, tako da pokrećemo nove večernje poruke koje će se pojaviti kada tinejdžeri provedu više od 10 minuta na Instagramu, gledajući rilove (Reels) ili direktne poruke kasno noću. Poruke će podsetiti tinejdžere da je kasno i podstaći ih da isključe aplikaciju”. Podsetiće tinejdžere da je kasno i podstaći ih da isključe aplikaciju”, navela je kompanija Meta u jučerašnjem saopštenju objavljenom na njihovom sajtu, a prenosi Tanjug.
Poruka za laku noć
Zanimljivo je da će mladi na svom profilu dobijati poruku sledeće sadržine:
“Kasno je. Razmislite o tome da isključite Instagram tokom noći”, ako koriste određene funkcije na društvenoj mreži, kao što su gledanje rilova ili slanje direktnih poruka. Međutim, poruka se neće pojavljivati ako koriste druge alatke platforme, poput “storiza” (stories).
Ove nove mere, iako nisu obavezujuće, služe kao podsetnik mladima na važnost kvalitetnog sna i ograničavanje vremena provedenog na ekranima, posebno kasno noću. Ovo je korak napred u borbi protiv negativnih uticaja društvenih mreža na mlade, težak zadatak u digitalnom svetu u kojem su oni stalno povezani.