Kompanija Meta uvodi nove mere zaštite i alate za praćenje tinejdžera na svojim društvenim platformama. Kako su iz kompanije naveli reč je u uvodđenju roditeljske kontrole na Messengeru, sugestije tinejdžerima da se udalje sa Facebooka nakon 20 minuta i podsticaja koji upozoravaju mlade Instagram korisnike da prestanu s beskrajnim listanjem.
Ove funkcije su najavljene u utorak, dok Meta (META) i druge društvene platforme suočavaju sve veći pritisak zakonodavaca zbog uticaja koji imaju na mlađe korisnike, koji se mogu prijaviti za Meta (META) aplikacije već sa 13 godina.
Messenger, Meta-ova aplikacija za instant poruke, prvi put uvodi alate za roditeljski nadzor slične onima koje već postoje na Instagramu: roditelji i staratelji mogu videti koliko vremena njihovi tinejdžeri provode na ovoj chat platformi, pregledati i dobijati ažuriranja o njihovoj listi kontakata, i biti obavešteni ako njihov tinejdžer prijavi nekoga.
Druga nova funkcija omogućava roditeljima i tinejdžerima da direktno komuniciraju putem obaveštenja ako su njihovi nalozi sinhronizovani.
“Čuli smo od roditelja i tinejdžera o vrednosti koju vide u tome kako dvosmerna komunikacija može podsticati i ohrabrivati diskusije”, izjavila je Diana Williams, koja je zadužena za promene proizvoda za mlade i porodice u kompaniji Meta, u intervjuu za CNN.
Na Facebooku, Meta će početi da podstiče tinejdžere da uzmu pauzu od aplikacije nakon 20 minuta.
Instagram će dodati novu sugestiju koja će tinejdžerima predlagati da zatvore aplikaciju ako previše vremena provode gledajući Reels video sadržaj tokom noćnih sati. Ova inicijativa se nadovezuje na postojeće Instagram funkcije poput Quiet Mode-a, koji privremeno zaustavlja obaveštenja i obaveštava ljude da se pokušavate fokusirati.
Pored toga, Instagram testira funkciju koja ograničava interakciju sa nepodraćenim korisnicima. Korisnici sada moraju poslati pozivnicu za povezivanje sa nekim ako taj korisnik nije pratioc, i ne mogu slati fotografije, video zapise ili glasovne poruke niti vršiti pozive sve dok korisnik ne prihvati njihov zahtev. Ova funkcija ima za cilj smanjenje nepoželjnog sadržaja od stranaca, posebno za žene, saopštila je kompanija.
Ovo su najnoviji alati i uputstva namenjeni tinejdžerima od strane kompanije Meta, nakon objavljivanja procurelih internih dokumenata koji su pokazali da Instagram može negativno uticati na mentalno zdravlje svojih mladih korisnika. Instagram je, na primer, uveo edukativni centar za roditelje sa resursima, savetima i člancima stručnjaka o bezbednosti korisnika.
Kompanija je saopštila da će takođe “strože pristupati” sadržaju koji preporučuje tinejdžerima i aktivno će ih upućivati na različite teme, poput arhitekture i putnih destinacija, ako previše vremena provode na određenoj vrsti sadržaja.