Ministarstvo zaštite životne sredine apelovalo je na građane, u okviru kampanje „Sarađuj, ne zagađuj“, da vode računa o životnoj sredini prilikom boravka u prirodi, kao i nabavke, pripreme i konzumiranja hrane tokom prvomajskim i uskršnjih praznika.
Kampanja je pokrenuta u saradnji sa Delegacijom Evropske unije i Programom Ujedinjenih nacija za razvoj (UNDP), pod okriljem inicijative „EU za Zelenu Agendu u Srbiji“, kako bi podizala svest građana o tome da i male promene u svakodnevnoj rutini, ukoliko ih svi zajedno napravimo, mogu imati veliki uticaj na stvaranje čistije životne sredine.
Ministarka zaštite životne sredine Irena Vujović apelovala je na građane da se, posebno u susret uskršnjim i prvomajskim praznicima, odgovorno ponašaju prema životnoj sredini.
„Država je tu da na sistemski način radi na unapređenju standarda zaštite životne sredine, da gradi zelenu infrastrukturu, i projektima koje sprovodi uvodi red u ovu oblast. U tom velikom poslu, kojem smo potpuno posvećeni, građani su naši najvažniji parneri. Zato je za mene kao ministra zaštite životne sredine ova kampanja važna, jer pomaže da podižemo svest građana o tome koliko je za unapređenje ekološke slike naše zemlje, važan doprinos svakoga od nas. Važno je i da tokom boravka u prirodi vodimo računa i ne nanosimo štetu biljnom i životinjskom svetu. Svaki mali korak koji napravimo u cilju zaštite životne sredine, može da napravi veliku razliku“, rekla je Vujović.
Kampanja „Sarađuj, ne zagađuj“, skreće pažnju na važnost usvajanja jednostavnih navika kao što su štednja vode dok peremo zube, bacanje otpada u kante, upotreba platnenih cegera umesto plastičnih kesa, vožnja gradskim prevozom, biciklom ili šetnja umesto vožnje automobila, kao i gašenje nepotrebnog svetla u domovima i poslovnim prostorijama.
Kako se navodi, sprovodi se u okviru projekta „EU za Zelenu agendu u Srbiji“, koji uz tehničku i finansijsku podršku Evropske unije i u partnerstvu sa Ministarstvom zaštite životne sredine, sprovodi UNDP u saradnji sa Ambasadom Švedske i Evropskom investicionom bankom (EIB), uz dodatna finansijska sredstva koja su obezbedile vlade Švedske, Švajcarske i Srbije.
Cilj kampanje je podizanje svesti o značaju zelene transformacije i očuvanja životne sredine, uz poziv građanima i poslovnoj zajednici da malim koracima svi zajedno kao društvo doprinesemo stvaranju zdravijeg i zelenijeg okruženja.