YouTube je u proteklih godinu dana uveo brojne promene, od kojih su neke imale velikog uticaja na način na koji korisnici uživaju u platformi. Kako su reklame glavni izvor prihoda, kompanija je zauzela prilično agresivan stav u sprečavanju blokiranja istih. Nakon što smo prošle godine počeli da vidimo konkretne korake u tom pravcu, kompanija je sada objavila da svoj fokus usmerava i ka aplikacijama treće strane koje se ne pridržavaju njenih pravila.
Ovo obaveštenje dolazi direktno sa zvanične stranice YouTube podrške, gde je platforma javno objavila da će početi da obara aplikacije koje krše politiku korišćenja, a posebno one koje učestvuju u blokiranju reklama.
YouTube nije imenovao koje aplikacije su u pitanju, ali jeste objasnio kako će izgledati iskustvo njihovog korišćenja – gledaoci koji koriste aplikacije treće strane mogu da dožive probleme sa učitavanjem ili vide grešku “Željeni sadržaj nije dostupan u ovoj aplikaciji”.
Ovo nije prvi put da je matična kompanije Google preduzela mere protiv takvih aplikacija. Gigant je 2022. zapretio tužbom timu iza popularne YouTube Vanced aplikacije i naterao ga da ugasi svoj projekat. Kako kompanija pokušava da privoli sve veći broj korisnika da se pretplate na YouTube Premium servis, jasno je zašto nisu tolerisali Vanced, koji je, pored blokiranja reklama, nudio proširenu funkcionalnost i slušanje u pozadini.
Zapravo, koliko je kompanija ozbiljna u nameri da ostvari svoje ciljeve smo videli i nedavno, kada je Xiaomi morao da izbaci funkciju reprodukcije zvuka videa sa isključenim ekranom iz Video Toolbox sistemskog menija.
Aplikacije treće strane i blokatori reklama su do sada uspevali da zaobiđu mere koje je YouTube primenjivao, pa ostaje da se vidi da li će to i sada biti slučaj.