Na današnji dan, 1. aprila 1826. godine, američki pronalazač Samjuel Mori je patentirao motor s unutrašnjim sagorevanjem.
Mori se tokom čitave karijere bavio parnim mašinama, a prvi put je patentirao svoj izum 1793. godine. On je shvatio da je para izvanredan izvor energije i da ima veliki potencijal. Jedan je od pionira u osmišljavanju načina da se unapredi rad parobroda.
Tokom jednog od svojih brojnih eksperimenata, Mori je otkrio da je isparenje terpentina, kada se pomeša s vazduhom, eksplozivno. Odmah je shvatio koliko je ovo saznanje važno i započeo rad na razvijanju motora . Prvi rad na ovu temu napisao je 1824. godine, ali ga nije objavio, a kasnije tokom naredne dve godine ga je ispravljao. Konačno ga je objavio 1826. godine, kada je i patentirao svoj motor s unutrašnjim sagorevanjem.
Mori se ponadao da će svet biti oduševljen ovim otkrićem i da će biti mnogo zainteresovanih za njegov motor, ali prodaje gotovo da nije bilo i u godinama nakon što ga je patentirao.
“Postoji dobar razlog zašto sam zaključio da bi prevoz po dobrim putevima i prugama mogao biti mnogo jeftiniji i brži nego transport koji se odvija zahvaljujući brodskim prevodnicama i kanalima”, zapisao je tada.
Međutim, pedeset godina kasnije, nekoliko nemačkih inženjera je počeo da proizvodi svoje motore s unutrašnjim sagorevanjem i ubrzo je započela revolucija u saobraćaju.