Način života kao lek

Najvažniji uzroci hipertenzije su stres i pogrešan način života. Ljudi koji su obično napeti pate od visokog krvnog pritiska, posebno kada su pod stresom. Ako se stres nastavi na duži period, pritisak može ostati permanentno iznad normale. Neredovan način života, pušenje i prekomerna konzumacija intoksikanata, kafe, čaja, gaziranih pića, rafinisane hrane, obične kuhinjske soli, uništava normalan životni tok.
Pritisak se snižava, a zakrčenje krvnih sudova umanjuje tako što se počne s primenom ishrane bazirane na dovoljnoj količini voća, smanjenim unosom proteina i prelaskom na ishranu bez mesa. Prirodna ishrana, sastavljena od svežeg voća i povrća, korisna je da bismo se oslobodili otrova iz tela.

Počnite voćnom dijetom
Pacijent koji pati od hipertenzije treba da potpomogne proces lečenja tako što će barem jednu nedelju provesti hraneći se isključivo voćem, i uzimati hranu u intervalima od pet sati, tri puta dnevno. Pomorandže, jabuke, kruške, mango, guava, ananas, maline i lubenica predstavljaju, u ovakvim slučajevima, najbolju ishranu. Banane i ostalo voće s korom ne bi trebalo uzimati.

Beli luk se smatra za jedan od najefikasnijih lekova u snižavanju visokog krvnog pritiska. Osim što ublažava simptome vrtoglavice, utrnutosti, nedostatka daha i stvaranja gasova u probavnom traktu, takođe usporava puls i modifikuje srčani ritam. Da bi došlo do promene krvnog pritiska, prosečna doza trebalo bi da bude dva do tri češnja dnevno.

Limun se takođe smatra za dragocenu namirnicu za kontrolisanju krvnog pritiska, kao bogat izvor vitamina P, koji je od presudne važnosti za sprečavanje lomljivosti kapilara.

Lubenica je sledeći dragoceni borac protiv visokog krvnog pritiska. U nedavnim istraživanjima pokazalo se da supstanca isceđena iz semenki lubenice ima definitivno dejstvo u širenju krvnih sudova, što za posledicu ima snižavanje krvnog pritiska.

Pravilna ishrana i fizička aktivnost – dobitnička kombinacija
Fizička aktivnost igra važnu ulogu u lečenju hipertenzije. Šetnja je odličan oblik vežbi. Pomaže da se otkloni napetost, ojačava mišiće i od koristi je za cirkulaciju krvi. Kada krvni pritisak počne da pokazuje znake opadanja, trebalo bi preduzeti još vežbi, poput vožnje biciklom, plivanja i trčanja. Joga asane, kao što su surja namasakar, makrasana, macjasana, vadžrasana, ardapadmasana, pavan-muktasana, šavasana i jednostavne pranajame poput anuloma-vilome i abdominalno disanje veoma su korisni. Međutim, ako se krvni pritisak popne preko 200 mmHg, sve asane, izuzev šavasane, treba obustaviti.

Preuzeto: Zdravahrana.com

Be the first to comment

Leave a Reply