Fruit Union Suisse postoji već 111 godina, ali će možda morati da promeni svoj logo jer Apple želi da zaštiti generički oblik svog logotipa. To pokušava da uradi od 2017. godine, što bi se sada moglo pokazati problematičnim za neke kompanije.
Apple je već pokušao da obezbedi svoj zaštitni znak u Švajcarskoj Direktor Fruit Union Suisse Džimi Marietoz kaže da Appleov potez nema smisla.
“Njihov cilj je da poseduju prava na pravu jabuku, što je nešto što je zapravo univerzalno, što bi trebalo da bude besplatno za sve. To nam je teško da razumemo, jer nije kao da pokušavaju da zaštite svoju zagriženu jabuku”, rekao je on za časopis Wired.
Wired napominje da je Apple prvi put pokušao da obezbedi zaštitni znak jabuke u Švajcarskoj 2017. godine, kada je podneo zahtev za crno-beli prikaz jabuke Granni Smith.
Čini se da Apple zapravo želi da spreči kompanije da koriste jabuke u svojim logotipima.
Švajcarske vlasti su delimično odobrile prijavu kompanije Apple za logo, rekavši da može imati prava samo na neke od proizvoda, pozivajući se na pravni princip da su generičke slike opšteg dobra, kao što su jabuke, u javnom vlasništvu.
Apple je uložio žalbu na tu odluku u aprilu 2023.
Ovo nije prvi put da velike tehnološke kompanije pokušavaju da zaštite uobičajene uslove ili robu. Međutim, istraživanje projekta Tech Transparenci Project pokazalo je da je Apple podneo više žalbi na logoe u periodu od tri godine nego Amazon, Google, Microsoft i Facebook zajedno.