Učenje prirodnih nauka napolju povećava motivaciju učenika, utvrdili su istraživači Tehničkog univerziteta u Minhenu. Oni zato preporučuju da se u višim razredima osnovnih škola veći broj časova drži napolju.
U periodu od dve godine, oko 300 učenika učestvovalo je u programu prirodnih nauka za više razrede osnovne škole. Tokom jedne nedelje se nastava odvijala u učionici, a potom se nedelju dana odvijala napolju, tzv. nedelja istraživanja, da bi se završila dvodnevnom istraživačkom ekspedicijom u koju su uključeni i eksperimenti na licu mesta.
Učesnici u programu su i pre i posle te nastave popunili upitnik u kome su izrazili koliko su zadovoljni, kakva im je opšta motivacija i slično.
Na kraju se pokazalo da su prilikom nastave napolju bazične potrebe učenika mnogo više bile zadovoljene nego tokom nastave u učionici. Osećaj da se nešto stvarno radi i postiže posebno povećava motivaciju tokom nastave napolju. Isto tako, utvrđeno je da na tu motivaciju nisu uticali odnosi nastavnika i učenika, ni pol, ni odnosu među učenicima – prosto rečeno, sama činjenica da se nastava drži napolju povećala je motivaciju učenika.
Vođa ovog istraživanja, prof. Ulrih Detvajler, u članku o ovom proučavanju objavljenom u časopisu Frontiers in Psychology, zaključuje da nastava napolju koja uključuje metodologiju učenja na eksperimentima značajno poboljšava odnos učenika prema učenju. “Eksperiment” ovde znači da je učenicima omogućeno da sami otkrivaju stvari pomoću eksperimenata koji su sami nezavisno organizovali.
Prof. Perikles Simon, jedan od autora ovog istraživanja, prokomentarisao je da je ovo krajnje interesantno i zbog toga što veoma pozitivno utiče na fizičko i mentalno zdravlje dece.
Pa ako je to tako jednostavno – zašto ne bismo odmah primenili i u našim školama?
Preuzeto: Zdravahrana.com