Na internet sajtovima domaćih trgovaca u trećem tromesečju izvršeno je više od 9,3 miliona kupovina, čija vrednost dostiže 27,3 milijarde dinara, objavila je Narodna banka Srbije navodeći da je internet kupovina u Srbiji sve popularnija.
Kako je navedeno, znatan rast broja dinarskih transakcija građana preko internet sajtova u trećem kvartalu od 27,72 odsto i vrednosti od 35,86 odsto u odnosu na isti period prethodne godine ukazuje na to da popularnost kupovine robe i usluga preko interneta, karticama i elektronskim novcem nastavlja da raste.
U pomenutom periodu ukupno je bilo 10 miliona takvih transakcija.
Kada je reč o plaćanjima na stranim internet sajtovima, ako se posmatraju odabrane valute, u evrima je porastao broj transakcija za 61,55 odsto (2,7 miliona naspram 1,7 miliona plaćanja) u odnosu na treće tromesečje 2022. godine, dok je njihova vrednost veća za 43,61 odsto (147,6 miliona naspram 102,8 miliona evra).
Slično, broj plaćanja u američkim dolarima na internetu porastao je za 68,09 odsto (1,8 miliona naspram 1,1 milion plaćanja), dok je njihova vrednost veća za 36,86 odsto (44,3 miliona naspram 32,4 miliona dolara) u odnosu na treće tromesečje 2022. godine.
Ukupan broj transakcija kupovine robe i usluga karticama i elektronskim novcem na internetu u svim valutama iznosi 14,8 miliona, što je za 36,72 odsto više nego u trećem tromesečju 2022. godine.
Posmatrani podaci ukazuju na to da građani Srbije pretežno kupuju na domaćim internet prodavnicama i da se navedeni uzlazni trend nastavlja iz godine u godinu.
NBS napominje da se u skupu podataka ne nalaze kupovine kod kojih se plaćanje vršilo pouzećem robe, s obzirom na to da centralna banka ne raspolaže pomenutim podacima.