Veliki broj savremenih automobila tokom vožnje auto-putem troši mnogo više goriva nego što je to fabrički deklarisano, a za vozače koji žele da uštede gorivo nemački TÜV donosi savet za efikasniju vožnju pri većim brzinama.
A koja je brzina najekonomičnija za automobil koji vouzite? Iako mislite da znate odgovor na to pitanje, postoje pravila koja su već dokazana
Otpor vazduha raste kvadratno s brzinom, a time rapidno skače i potrošnja goriva.
Iako zakon kaže da auto-putem ne smete voziti brže od 130 km/h, a optimum s gledišta potrošnje goriva još je niži. Većina automobila može postići maksimalnu brzinu od 170 km/h, a neretko i više. Optimalno za motor i potrošnju je osetno niže, a pritom je važno i da ne ubrzavate naglo. Generalno je pravilo da ubrzate što pre, prebacite u najvišu brzinu, vozite do 90 km/h i održavate okretaje motora od 1500 do 2500 o/min, piše Revija HAK.
A šta je s auto-putem?
Nemački TÜV tu savetuje vožnje brzinama do 80 odsto maksimalne brzine. Svakako, na putevima gde je ograničenje 130 km/h, jasno je da se više od toga ne sme.
Automobil koji ima maksimalnu brzinu 150 km/h trebaloo bi stoga ostati u rasponu brzina između 105 i 120 km/h.
Ponovimo još jednom procenu nemačkog auto-kluba (ADAC) koji je izračunao za automobile srednje klase da pri vožnji od 160 km/h troše do dve trećine više goriva nego pri 100 km/h.
Uz maksimalnu brzinu, postoji još niz trikova za snižavanje potrošnje goriva.
Zlatno pravilo je da se vozi smirenijim ritmom, bez naglih ubrzavanja i kočenja, kao i da se brzina planira, posebno ako vozite na tempomatu putem s dosta uspona.