Svaki vozač zna kako manjak ulja u motoru pre ili kasnije donosi probleme, ali važno je znati da sa uljem nije dobro ni preterivati jer i to može da doonese vašem četvorotočkašu probleme.
Naime, prema Eberhardu Langu iz TÜV SÜD-a, još uvek postoji mit da dodavanje malo više ulja nego što pokazuje oznaka na mernoj šipci ne može škoditi.
Kod prelevanja, navodi Revija HAK, ulje ulazi u usisni trakt kroz ventilaciju kućišta radilice. Ulje može oštetiti katalizator, a u ekstremnim slučajevima može dovesti i do potpunog oštećenja motora.
Nivo ulja najbolje je proveriti nakon otprilike 1.000 kilometara, a ako je u označenom području merne šipke, stručnjak Lang navodi kako ne može biti nikakvih problema.
“Kia” je, takođe, objavila šta se može dogoditi u slučaju preteranog dodavanja ulja.
Reč je o curenju ulja, mirisu paljevine motornog ulja, dimu iz motora, ispuštanju dima iz izduvne cevi i čudnim zvukovima iz motora, piše večernji.hr.
Naime, merna šipka ima indikatore za maksimalan i nizak nivou, a nivo ulja bi trebalo da bude između svake oznake.