Projekat vezan za brzi put, koji će povezivati Sombor i Kikindu, ulazi u završnu fazu. Značaj izgradnje takvog puta za Somborce se ne ogleda samo u tome što će povezanost sa istokom Vojvodine biti rešena, nego i u tome što će se, njegovom izgradnjom, umnogome skratiti put od Sombora do Novog Sada i dalje do južnih delova naše zemlje. Za grad koji nema u blizini auto-put, značaj ovakve saobraćajnice je nemerljiv.
„Koliki je značaj za nas, ja čak ne umem ni rečima opisati koliko je to bitno i važno za sve ovo ovde što nama u sistemu razvoja je neophodno i potrebno, a sama regija, odnosno, sam deo puta u okviru Zapadnobačkog okruga ima jednu trasu, od velike važnosti za privredu. Čitav projekat taj i sistem infrastrukturni je izuzetno dobro zamišljen za ovaj grad i mi se iskreno se radujemo što su ovi timovi, koji rade na projektu, izuzetno angažovani da to što pre otpočne.“, rekao je načelnik Zapadnobačkog okruga, Goran Nonković.
Obavljeno je ispitivanje terena, geometri i geodete završavaju poslove vezane za geomehaniku, a usvojen je i predlog arhitekata, koji su na ovom projektu radili zajedno sa Zavodom za urbanizam iz Novog Sada.
Somborske obilaznice su samo jedan deo plana. Dakle, prema prvim nacrtima, put bi trebao da se prostire na ulaznom segmentu prema Subotici i prema državnom putu ka Novom Sadu, gde će se uključenja sa lokalnih i regionalnih puteva najverovatnije vršiti u vidu kružnih raskrsnica.
„On prolazi auto-put kod Vrbasa, prolazi kroz državni put ka Kuli i preko državnog puta prema Subotici, regionalnim putevima određenog tipa, i svi oni imaju priključak, odnosno, prolaze kroz taj segment. On jeste zato i bitan, zato što faktički budućim investitorima omogućavamo prenos i transport robe ka svim pravcima najbržim mogućim putem. Standardno, imamo 4 trake, 2 u jednom i 2 u drugom pravcu. Oni su u dužini 7,5m, 3,5m je jedna traka. Ivični deo je pola metra, bankina je 1,5m i razmak između puteva je 3 metra.“, dodao je Nonković.
Put dužine 175 km, koji će faktički povezati dve zemlje Evropske unije, Mađarsku na severozapadu i Rumuniju na istoku naše države, predviđen je u okviru projekta Srbija 2025. Povezaće dva granična prelaza, Bački Breg i Nakovo, prolazeći kroz Sombor, put će proći tik uz Sivac, Crvenku, Vrbas i Srbobran sa severne strane naselja, uz izgradnju odgovarajućih saobraćajnica za pristup ovom koridoru. Deonica puta pored Vrbasa prolazi nedaleko od bolnice u Vinogradima i nastavlja dalje ka nedavno revitalizovanom putu Vrbas-Srbobran koji će postati sastavni deo nove saobraćajnice, uključujući i postojeći nadvožnjak na auto-putu E-75, koji svojom širinom već odgovara potrebama. Nešto pre samog Srbobrana, brza saobraćajnica će se pružati u levo, i proći će vrlo blizu naselja sa severne strane, sve do puta za Bečej (negde kod Zemljoradničke zadruge Srbobran), gde će postojećim putnim pravcem proći uz Radičević, a zatim sa iste južne strane obići Bečej i Novi Bečej. Sledeće mesto na trasi je Novo Miloševo, koje će novi put obići sa severne strane, dok će Kikindu obići sa južne, a dalje nastavlja ka Nakovu i granici sa Rumunijom.
Video: rtv.rs