Događaji su postali sve zahtevniji, ne samo u smislu tehničke organizacije, nego i zahteva klijenata, koji žele nešto što do sada nije viđeno. Probijaju se granice i osmišljavaju novi koncepti.
U tom smislu se pred event menadžere postavljaju novi izazovi, jer je potrebno kreirati nezaboravne i vredne doživljaje, koje će prisutni vezivati za svaki trenutak događaja kom su prisustvovali.
– Možda je bolje reći da dizajniramo doživljaj. Govorim o tzv. (U)XD – (user) experience design. Ovaj termin uglavnom vezujemo za tehnologiju, najviše za proizvođače mobilnih telefona. Reč je o procesu kojim se povećava osećaj zadovoljstva kod korisnika proizvoda ili usluge, tako što se poboljšava njegova upotrebljivost/pristupačnost/ poželjnost u samoj interakciji sa proizvodom ili u korišćenju usluge – piše Milica Novak za Seebtm.
Radi se o korišćenju i ukrštanju više disciplina, koje u obzir uzimaju višestruke aspekte brenda, biznisa, okruženja, iskustva.
– Plastično objašnjeno, ako na primer pravite događaj na kom želite da predstavite nov proizvod, razmišljajte o svemu: od toga šta proizvod predstavlja (bukvalno i figurativno), čemu služi, kakva je ambalaža, zbog čega je odlučeno da ona bude baš takva, ko će ga distribuirati, gde, kakvo je maloprodajno okruženje, kakav je dres kod zaposlenih itd. Baš sve je važno! Čak i ono što vam ne pada na pamet – tvrdi Novak.
XD teži da razvije proizvod ili uslugu tako što prati sve ili neke od sledećih elemenata: vizuelni dizajn, informacionu arhitekturu (način na koji korisnik dolazi do informacija koje su mu potrebne), interakcioni dizajn (gde je u fokusu interakcija između korisnika i proizvoda/usluge), korisnost (na koji se način može koristiti proizvod/usluga tako da daje maksimalne rezultate, tj. ispunjava svoju svrhu), pristupanje (sposobnost sistema da korisnik lako pristupi sadržaju) i interakcija na relaciji čovek-računar (na koji je način “prilagođena” komunikacija u smislu dizajna i implementacije računarskih sistema).
– Kako da postanete dobar XD, tj. dizajner doživljaja? Pre svega, morate razumeti potrebe i ciljeve svojih klijenata, a zatim pronaći i detaljno isplanirati put koji će sveobuhvatno da zadovolji te potrebe, i pri tom, voditi računa da napravite pravi spoj digitalnog i “živog” – navodi Milica Novak.
Dodaje da dobri vizuali odmah privlače pažnju i pričaju priču, mada je prava umetnost “spakovati” velike količine informacija u formu koja će biti odgovarajuća i u informativnom, ali i u estetskom smislu.
– Ključ je u tome da razmislite šta je klijentu zaista potrebno ili šta bi želeo, i to mu pružite, pre nego što on to kod sebe osvesti kao potrebu ili želju. Na taj način praktično ste vi onaj ko oblikuje njegov doživljaj, ili ga bar možete predvideti. I zato, kada sledeći put budete organizovali događaj, zapitajte se ne samo na koji način ćete izaći u susret očekivanjima klijenta, već kako ih i premašiti – zaključuje Novak.
Foto: Andresr/shutterstock.com
Preuzeto: eKapija