Digitalna asistentkinja MIA nastavlja sa širenjem spektra informacija koje može da pruži građanima. Od oktobra kroz konverzaciju sa ovim četbotom mogu da se naruče izvodi iz matičnih knjiga i uverenje o državljanstvu, kao i da se prijave komunalni problemi. Nedavno su uvedene i nove funkcija pa MIA pruža i informacije o administrativnom postupku za roditeljski dodatak, a i privrednici mogu da dođu do određenih informacija u vezi sa uslovima poslovanja u Somboru.
Projektni koordinator NALED-a Stefanos Jokić istakao je da od kako su u pre dva meseca uvedene nove funkcionalnosti preko 7 hiljada građana je komuniciralo sa četbotom Gradske uprave i da je na ovaj način ostvareno preko 14 hiljada različitih konverzacija.
„Cilj projekta jeste da pokaže aktivnu i funkcionalnu primenu četbota na lokalnom nivou, gde će najviše koristi zapravo imati građani kao aktivni korisnici, s obzirom da će dobiti na jedan transparentan i pristupačan način opštinske informacije i određene opštinske usluge. Osim građana koji će imati koristi od jednog ovakvog načina pružanja i dobijanja informacija, sama Gradska uprava će se ovako promovisati kao jedna efikasna i kompetentna administacija, koja je u stanju da pruža kvalitetne informacije i usluge samim građanima“ naglasio je Jokić.
Građani mogu da stupe u kontakt sa digitalnom asistentkinjom MIA putem gradskog sajta ili putem vibera, 24 časa, svakog dana u nedelji. MIA četbot pruža informacije o postupku za dečiji dodatak, postupku za roditeljski dodatak, kontaktima odeljenja, službi i odseka Gradske uprave, a mogu i da se dobiju izvodi iz matičnih knjiga, uverenje o državljanstvu, prijavi komunalni problem, pregleda stanje poreskog duga, dobije poresko uverenje, uverenje o izmirenim obavezama po osnovu javnih prihoda, kao i informacije o uslovima poslovanja u Gradu Somboru.
„Grad Sombor je u oktobru 2019. godine započeo realizaciju projekta MIA četbot, zajedno sa kompanijom SAGA, NALED-om i njihovim osnovnim donatorom nemačkim GIZ-om. Ideja koja je tada pokrenuta jeste bila da se građanima pruži mogućnost da na novi način komuniciraju sa Gradskom upravom. Način koji bi bio u toku sa savremenim trendovima to je putem sajta, kao i putem vibera. Ideja jeste bila da građani osnovne usluge koje Gradska uprava pruža mogu da naruče ili dobiju na ovaj način“ rekao je pomoćnik gradonačelnika Branislav Svorcan.
MIA četbot je razvijen u sklopu regionalnog pilot projekta „Unapređenje opštinskih usluga u Srbiji i Bosni i Hercegovini uvođenjem četbot aplikacije“ koji se sprovodi u lokalnim samoupravama Sombor, Šabac, Bijeljina i Laktaši.