Your API key has been restricted. You may upgrade your key at https://www.weatherbit.io.
Search
Close this search box.

Novi automobili dobijaju obavezni dodatak: Crna kutija beleži svaki detalj saobraćajke

AUTOMOBILSKA NESREĆA

Kako je najavljeno još prošle godine, od 7. jula 2024. godine, svi novi automobili koji se prodaju u Evropskoj uniji moraće biti opremljeni specijalnim uređajem poznatim kao “Event Data Recorder” (EDR). Ovaj uređaj beleži određene podatke u vozilu pre nesreće, tokom i posle nje, što može značajno pomoći u analizi saobraćajnih nezgoda.

Šta je Event Data Recorder (EDR)

EDR, poznat i kao “crna kutija” za vozila, funkcioniše slično kao crna kutija u avionima. Ovaj uređaj je dizajniran da beleži ključne podatke koji mogu pružiti detaljan uvid u događaje koji su prethodili nesreći, kao i u same uslove tokom i nakon incidenta. EDR beleži podatke kao što su brzina vozila, položaj pedale za gas, upotreba kočnica, stanje sigurnosnih pojaseva, aktivacija vazdušnih jastuka i druge bitne informacije.

Crna kutija se ne može deaktivirati niti ugraditi naknadno u automobil aautomobilska industrija Evrope je na istraživanje, izradu i ugradnju ovih sistema uložila čak 59 milijardi evra

Zašto je EDR važan

  • Poboljšanje bezbednosti na putevima: Analiza podataka sa EDR-a može pomoći proizvođačima automobila da identifikuju i otklone potencijalne nedostatke u vozilima, što može doprineti poboljšanju bezbednosti na putevima.
  • Istrage saobraćajnih nesreća: Podaci prikupljeni EDR-om mogu biti od ključne važnosti za istražitelje saobraćajnih nesreća, omogućavajući im da precizno rekonstruišu događaje koji su doveli do incidenta. Ova informacija može biti presudna za utvrđivanje uzroka nesreće i odgovornosti učesnika.
  • Pravna i osiguravajuća podrška: EDR podaci mogu pružiti ključne dokaze u sudskim postupcima i zahtevima za osiguranje, pomažući u rešavanju sporova i određivanju odgovornosti.

Kako funkcioniše EDR

EDR je uglavnom povezan sa različitim senzorima unutar vozila koji prikupljaju podatke u realnom vremenu. Ovi senzori uključuju one koji mere brzinu, sile ubrzanja, upotrebu kočnica i druge parametre važnih za bezbednost. Kada vozilo doživi nagli ili ekstremni događaj, poput sudara, EDR automatski beleži i čuva podatke za određen period pre, tokom i posle nesreće.

Privatnost i bezbednost podataka

Uvođenje EDR-a postavlja i pitanja vezana za privatnost i bezbednost podataka. Važno je napomenuti da podaci prikupljeni od strane EDR-a nisu dostupni u realnom vremenu i ne prate stalno kretanje vozila. Pristup ovim podacima obično imaju samo ovlašćeni organi, poput policije ili istražitelja nesreća, i to samo uz odgovarajuće zakonske osnove jer je EDR obično deo upravljačkog modula vazdušnog jastuka i podaci se čuvaju samo lokalno u vozilu.

Implementacija Event Data Recorder-a predstavlja značajan korak ka poboljšanju bezbednosti na putevima i efikasnijem istraživanju saobraćajnih nesreća. Ovaj uređaj može pružiti neprocenjive informacije koje će pomoći u smanjenju broja nesreća i unapređenju sigurnosti za sve učesnike u saobraćaju.

Tagovi:
Pročitajte još: