Od 1. septembra učenici osnovnih škola koje budu bile uključene u pilot projekat “Svako dete ima pravo da odrasta zdravo” imaće fizičko svaki dan.
Nezdrave životne navike, loše držanje tela, kriva kičma, gojaznost, najčešće su zdravstvene posledice kod osnovaca usled nedostatka fizičke aktivnosti, a ni sa srednjoškolcima nije bolja situacija. Istraživanja Instituta Batut pokazuju da je danas svako osmo dete gojazno, dok je svako peto predgojazno. Godinama se ukazuje da su deca slabo fizički aktivna i rezvijena, jedu nezdravu hranu, najviše vremena u toku dana provode ispred ekrana. Značaj fizičkog i zdravstvenog vaspitanja učenika istaknut je i u Strategiji razvoja obrazovanja i vaspitanja u Srbiji do 2030. godine, Akcionim planom za period od 2023 do 2026. godine, prenosi portal mojnovisad.com.
Inicijativa za ovakvu odluku potekla je početkom godine od Saveza profesora fizičkog vaspitanja kada je Ministarstvu prosvete i Nacionalnom prosvetnom savetu upućen predlog da se u osnovnim i srednim školama poveća nedeljni fond časova fizičkog, uz zahtev da nastavnici fizičkog budu angažovani i u nižim razredima zajedno sa učiteljima, kao i da fizičko dobije natpredmetni status.
Ovim povodom, početkom godine, Goran Stevanović, direktor osnovne škole „Jovan Popović“ u Novom Sadu, koji je član Upravnog odbora Društva direktora škola Srbije, rekao je da je osnova za inicijativu predmetnih nastavnika potražena u rezultatima istraživanja Svetske zdravstvene organizacije po kom su uočeni deformiteti stopala i kičme kod učenika.
— Kod nas se fizičko radi tri puta nedeljno, a preporuka je svakodnevno. Problem je u fondu časova učitelja i nastavnika fizičkog vaspitanja koji bi trebalo da uže sarađuju i da, ne remetivši zakon, usklade raspored rada sa decom na prelasku iz nižih u više razrede. Suština je da strunjaci, nastavnici, uz učitelje rade sa decom i u nižim razredima kako bi zavoleli sport u startu i kasnije održavali, izjavio je tada Stevanović.
Ministarstvo prosvete će do 20. avgusta obaviti selekciju škola koje će ovim biti obuhvaćene.