Kod vozača između 18 i 25 godina učestalost nezgoda je za više od četvrtine niža ako su dozvolu stekli sa 17 i vežbali da voze sa mamom ili tatom, pokazala je analiza osiguravajućeg udruženja HUK.
Efekat je posebno upečatljiv kod vozača od 18 i 19 godina, pokazuju rezultati studije objavljeni u četvrtak. “Pratnja” najmlađih vozača ne moraju da budu roditelji, ali je to običaj u većini porodica.
Udruženje HUK iz Koburga je lider na nemačkom tržištu sa više od 13 miliona osiguranih vozila. Učestalost šteta, pokazali su podaci, kod vozača početnika od 18 i 19 godina koji vežbaju sa starijima manja je za 28 odsto nego kod onih koji sami nauče da voze.
Prednosti se vide na duge staze – kod vozača od 20 do 22 godine, učestalost udesa je 26 odsto manja ako su sa 17 vozli u pratnji, a oni od 23 i 24 godine i dalje izazivaju za četvrtinu manje nezgoda.
Nemačka vlada želi da dozvoli vožnju u pratnji od 16 godina. Međutim, prema anketi instituta za istraživanje javnog mnjenja JuGav (YouGov) na zahtev HUK, većina nemačkih građana je protiv toga.
U anketi u kojoj su učestvovale 4.173 osobe d 16 i više godina, 34 odsto je bilo za plan vlade, a 54 odsto protiv. Pravilo je da što su učesnici stariji, veći je udeo protivnika. Anketa je s početka godine, ali HUK pretpostavlja da nije bilo značajnije promene.