Prenizak pritisak u gumama obično je najava problema. Zato ga je najbolje proveravati svake dve nedelje, preporučuje Nemački auto-klub (ADAC). Oštri predmeti poput eksera/šrafa ili komadića razbijenog stakla, takođe mogu oštetiti gumu i dovesti do postepenog izduvavanja.
Trošenje i starost pneumatika povećavaju rizik od pucanja gume. Čak i ako nema vidljivih oštećenja, gume treba menjati nakon najviše osam godina.
Kako možete da primetite da je guma oštećena? Ne oslanjajte se na sistem za nadzor pritiska u gumama (kojima su opremljeni noviji automobili): u nekim slučajevima, probušena guma sa sporim ispuštanjem vazduha se otkrije prekasno, a sistem detektuje samo gubitak pritiska od 20 odsto. Tada vožnja više nije bezbedna.
Pre “velikog praska” obično postoje neki znaci koji najavljuju pucnje gume. Smanjen pritisak u gumama značajno menja ponašanje u vožnji: auto vuče levo ili desno, pri upravljanju reaguje “sunđerasto” i ljulja se.
Ako primetite neke od ovih signala, ostanite mirni i izbegavajte brzu vožnju, uključite sva četiri pokazivača smera. Zaustavite automobil što je pažljivije moguće, na mestu gde je to najbezbednije.
Nipošto nemojte naglo kočiti – to može uzrokovati proklizavanje zadnjeg dela vozila.