Your API key has been restricted. You may upgrade your key at https://www.weatherbit.io.
Search
Close this search box.

Od viška bole i glava i novčanik: Zašto nikada ne smete da prekoračite preporučeni nivo ulja u automobilu

Automobil - popravka 1

Ulje igra ključnu ulogu u održavanju funkcionalnosti motora s unutrašnjim sagorevanjem. Nije samo odgovorno za omogućavanje glatkog funkcionisanja pokretnih delova motora putem podmazivanja, već takođe doprinosi regulaciji temperature.

Stoga je od suštinske važnosti redovno menjati ulje u skladu sa uputstvima proizvođača i proveravati njegov nivo. Ako se nivo ulja spusti do ili ispod preporučene minimalne vrednosti, hitno ga je potrebno dopuniti kako bi se izbeglo trenje i potencijalna šteta usled nedostatka podmazivanja. Međutim, jednako je važno ne premašiti gornju granicu, jer to može izazvati jednako ozbiljne probleme kao nedostatak ulja.

Primer štetnih posledica prekomernog punjenja uljem može se pronaći na YouTube kanalu “I Do Cars”, gde mehaničar Eric demonstrira posledice prepunjenog motora na primeru Jaguara iz 2017. godine.

Višak ulja izazvao niz problema

Tokom pražnjenja ulja iz pretrpanog 3.0-litarskog V6 motora, otkriveno je da sadrži 8.5 litara ulja, dok je preporučena količina od strane Jaguara samo 5.3 litara. Ova prekomerna količina izazvala je ozbiljnu štetu, uključujući metalne čestice u uljnom filteru i usisnom sistemu, kao i oštećenje bregastih osovina.

Dodatni problemi obuhvatali su dva klipa koja nisu bila pravilno pričvršćena na svoje klipnjače zbog oštećenja ležajeva, sa brojnim ostacima ležajeva unutar kućišta radilice. Takođe su zabeležena oštećenja u donjem delu motora.

Prekomerna količina ulja u motoru dovodi do stvaranja pene kada se radilica pokrene, što smanjuje efikasnost podmazivanja i dovodi do povećanja trenja i temperature, čak do mogućeg zaglavljenja motora.

Eberhard Lang iz TÜV SÜD-a tvrdi da, ako je količina samo malo veća od označene, neće se desiti ništa loše, ali ako se radi o prelivanju, ulje će ući u usisni sistem kroz ventilaciju kućišta radilice. To može oštetiti katalizator, a u ekstremnim slučajevima govorimo i o potpunoj šteti na motoru.

Znakovi da ste sipali previše

Najčešći znak da ste sipali previše ulja u motor i da je nivo ulja previsok je kada iz motora počne da curi ulje na zemlju ili primetite plavi dim iz auspuha. Takođe, mogli biste primetiti svetlosno upozorenje na kontrolnoj tabli. Ponekad nije jasno da li ste vi ili mehaničar prelili motorno ulje. Međutim, ako primetite bilo koji od ovih simptoma, moguće je da je previše ulja u vašem motoru, izveštava Jutarnji.hr.

Kako da znate da vam ulje curi:

Miris paljevine motornog ulja
Znakovi dima iz odeljka motora
Znakovi dima iz izduvnog dela
Motor proizvodi previše buke
Lampica pritiska motornog ulja na kontrolnoj tabli

Tagovi:
Pročitajte još: