Misija Poslovnog saveta UNICEF-a je da zajedno sa eminentnim pojedincima, uspešnim poslovnim ljudima, podstakne širu poslovnu zajednicu na veći angažman u korist dece.
UNICEF Srbija osnovao je Poslovni savet koji će u saradnji s poslovnom zajednicom raditi na primeni i većem poštovanju dečijih prava kroz poslovanje.
Prema rezultatima iz ankete na U-Report platformi UNICEF-a, 68 odsto dece i mladih smatra da poslovni sektor treba i može da podrži mlade u njihovom budućem razvojnom putu, 75 odsto dece vidi radno mesto kao primarno područje (negativnog) uticaja na prava dece, dok čak 89 odsto njih očekuje veću podršku poslovnog sektora kroz prakse, mentorstva, volontiranje, stipendije i podržavanje đačkih projekata.
Kako se ocenjuje u saopštenju UNICEF-a Srbija, rezultati jasno ukazuju da poslovna zajednica može mnogo da doprinese zaštiti i unapređenju dečijih prava.
Misija Poslovnog saveta UNICEF-a je da zajedno sa eminentnim pojedincima, uspešnim poslovnim ljudima, podstakne širu poslovnu zajednicu na veći angažman u korist dece.
Savet ima 13 članova koji će se sastajati dva puta godišnje, a tokom godine učestvovati u inicijativama UNICEF Srbija i zagovarati poštovanje prava dece u poslovanju kod svojih poslovnih partnera, saradnika i široj poslovnoj zajednici.
Članovi Poslovnog saveta UNICEF-a u Srbiji su Vesna Bengin, BioSense Institut; Jelena Bulatović, Srpska asocijacija menadžera; Marko Čadež, Privredna komora Srbije; Robert Čoban, Color Preš Group; Jelena Drakulić Petrović, Ringier Axel Spinger; Draginja Ðurić, Banca Intesa; Nebojša Ðurđević, Inicijativa Digitalna Srbija; Dragan Filipović, Ðenerali osiguranje; Milana Jević Gledović, Delez Srbija; Neven Marinović, Smart Kolektiv; Mike Mićel, Telenor; Jovana Milutinović, Nordeus, i Milica Soćanac, Nelt Grupa.
Direktorka UNICEF Srbija Ređina de Dominičis izjavila je da je potrebna podrška poslovne zajednice kako bi se dodatno unapredili i ubrzali rezultate za decu.
– Naše partnerstvo ostvarićemo kroz pokretanje zajedničkih inicijativa, poslovnu praksu, zagovaranje i primenu inovacija kako bismo podržali najosetljivije starosne grupe, od 0 do šest godina starosti, kao i adolecente i mlade. Posebno sam zahvalna članovima Poslovnog saveta UNICEF-a u Srbiji što su već na prvom sastanku pokazali posvećenost, motivaciju i dali ideje kako odmah da krenemo u zajedničku akciju – izjavila je direktorka UNICEF-a u Srbiji.
U saopštenju se navodi da je UNICEF Srbija prvi put, u sklopu istraživanja za potrebe svog novog petogodišnjeg programskog ciklusa, uključio sveobuhvatnu analizu uticaja poslovnog sektora na prava dece.
Deca predstavljaju 17,3 odsto ukupne populacije u Srbiji, a najugroženija su deca starosne dobi od 0 do šest godina i od 10 do 18 godina starosti. Smatra se da je čak 7,8 odsto dece u Srbiji siromašno, a da najveći rizik od siromaštva imaju mladi uzrasta od 18 do 24 godine starosti (29,1 odsto), kao i mladi do 18 godina starosti, čak 28,8 odsto.
– Ovi podaci dodatno upozoravaju na važnost zajedničkog delovanja kako bi se prava dece i mladih unapredilo i kako bismo kreirali okuženje koje će im omogućiti da dostignu svoje potencijale. Cilj UNICEF-a je da osiguramo da sva deca ostvare svoje pune potencijale svakog dana – kaže se u saopštenju UNICEF Srbija.
(Telegraf Biznis)