Japanska vlada konačno je odustala od upotrebe flopi i kompakt diskova, davno prevaziđene tehnologije za skladištenje podataka, koju su sve do sada zbog starih zakona zahtevale mnogobrojne procedure.
Japanski ministar digitalnih transformacija Taro Kono objavio je “rat flopi diskovima” u avgustu 2022. godine, nakon što je utvrđeno da se zastarela tehnologija otežava funkcionisanje sistema i nepotrebno komplikuje život i građanima i pravnim licima.
To, međutim, nije bio jednostavan zadatak zato što je bilo potrebno izmeniti čak 1.034 regulative koje su upotrebu flopi diskova činili obaveznom.
Flopi diskovi su postali komercijalno dostupni davne 1971. godine, a proizvodila ih je IBM kompanija. Tokom decenija su evoluirali, a njihova upotreba dostigla je vrhunac tokom osamdesetih i devedesetih godina. Međutim, nakon toga su ih smenili kompakt diskovi (CD-ROM), USB drajvovi i drugi napredni sistemi.
Kompanija Sony prestala je da ih pravi 2011. ali ih ima i danas, zahvaljujući manjim nezavisnim firmama, uglavnom u Americi.
Sa maksimalnom memorijom od 1,44 MB, flopi diskovi nisu pogodni za savremene potrebe. Poređenja radi, potrebno je čak 22.000 flopija da ponesu istu količinu informacija kao memorijski stik kapaciteta 32GB.
Osim toga, njihova upotreba u Japanu često imala neželjene posledice, pa je tako 2021. objavljeno da je tokijska policija izgubila dva flopi diska na kojima su se nalazile informacije o 38 kandidata za socijalno stanovanje.
Za stanovnike jedne od najrazvijenijih zemalja, Japanci pokazuju začuđujuću istrajnost u upotrebi starih tehnologija, pa je tako njihova zemlja na 32. mestu liste Instituta za upravljanje razvojem iz 2023. godine koja meri kapacitet i spremnost 64 države sveta da istražuju i usvajaju digitalne tehnologije, kao ključne nosioce ekonomske transformacije.
Neki tu sporost pripisuju upravo tome što se državne službe predugo oslanjaju na stare tehnologije. Na primer, u poslovnoj korespodenciji u Japanu i dalje se favorizuju faks mašine u odnosu na mejlove, ali je uprkos otporu službenika najavljeno da će i one biti uskoro ukinute.
Zanimljivo je da su i među poslednjima ukinuli uslugu pejdžing sistema i to 2019. godine, a poslednji privatni pretplatnik te usluge za tamošnje medije je ispričao da je to bio omiljeni vid komunikacije njegove stare majke.