Your API key has been restricted. You may upgrade your key at https://www.weatherbit.io.
Search
Close this search box.

Otvorena petlja kod Batajnice, omogućen direktan izlaz na auto-put i obilaznicu

Petlja Batajnica, kojom stanovnici tog naselja dobijaju direktan izlaz na auto-put E-75 i vezu sa starim novosadskim putem, otvorena je danas u prisustvu predsednika Srbije Aleksandra Vučića.

Batajnica je tom petljom spojena sa auto-putem za Novi Sad i obilaznicom oko Beograda.Vučić je istakao da će ta petlja puno značiti građanima Batajnice, ali i Pazove i svih okolnih mesta, gde živi veliki broj ljudi.

Rekao je da će petlja Batajnica biti važna i za povezivanje sa logističkim centrom za intermodalni transport, što će doprneti razvoju i drugih infrastrukturnih projekata.

Otvaranju petlje prisustvuju i ministar građevinarstva Tomislav Momirović, direktor Koridora Srbije Aleksandar Antić, v. d. direktora “Puteva Srbije” Zoran Drobnjak, gradonačelnik Beograda Zoran Radojičić. zamenik gradonačelnika Goran Vesić, predstavnici Evropske banke za obnovu i razvoj.

Vučić: Petlja ima veliki značaj za građane Batajnice

Predsednik Srbije Aleksandar Vučić izjavio je nakon otvaranja petlje Batajnica kojom stanovnici tog naselja dobijaju direktan izlaz na auto-put E-75 i vezu sa starim novosadskim putem, da je to veliki dan za Batajnicu i da će ta petlja ne samo smanjiti saobraćajne gužve već i privući nove investitore.Vučić je naglasio da je taj projekat bio ugovore za 9,6 miliona evra, a da završen za 8,8 miliona evra, što je prvi put da je neki investrukturni projekat završen za manje novca, pre roka, ali sa svim dozvolama.

“Nije čudo što je u aprilu pao sneg, nikad za manje para i pre roka nismo završili, a da imaju i sve dozvole”, naglasio je Vučić.

Ističe da se tu ne radi samo o jednoj petlji, već o životima ljudi i njihovom boljem životnom standardu.
Predsednik je naveo da se auto-putevi ne grade samo da bi građani u centru Beograda bili dobro povezani već za građani Batajnice, Ugrinovaca, Busija, Pazove, Zemun Polja i svi ostali.

“Ova petlja će ubrzati kretanje i olakšati putovanje građanima, gde god da krenu, bilo ka Šidu da idu, Novom Sadu, Beogradu…”, naveo je Vučić.

Dodaje da petlja ima ukupno 3,5 km i da je urađena za manje novca zbog dobrog rada nadozrnog organa, ali i izvođača firme Štrabag.

Predsednik je zahvalio i Evropskm banci za obnovu i razvoj na povoljnom finansijskom aranžmanu za realizaciju tog projekta i poručio da će Srbija pojačati saradnju sa tom evropskom bankom u narednom periodu.

“Nastavićemo da gradimo putne komunikacije. Juče smo dogovorili za istok Srbije, prored izgradnje brze saobraćajice od skretanja sa auto-puta ka Požarevcu do Velikog Gradišta i Donjeg Milanovca, da za koji dan krenemo u rekonstrukciju puta od Donjeg Milanovca do Kladova u dužini oko 60 km. Želimo da dovedemo više turista i Kladovo, Donji Milanovac i Negotin”, naveo je Vučić.

Kaže da je važno da se uloži u tzv. Dunavsku magistralu da bi moglo da dođe tu ne samo više turista iz inostranstva i zemlje već i novi investitori.

Predsednik je naglasio da će se u okviru petlje nalaziti most dužine 221 metar, kao i da se u svakom delu zemlje gradi čak na stotine mostova i da je ponosan što će to ostati za buduće generacije.

“Ponosan sam što je nepovratno otišlo vreme prošlog režima koji ništa nije radio i gradio, što su samo uzimali pare i što ćemo našim rezultatima obavezivati buduće koji budu pobeđivali da moraju da rade i grade snažnije i razmišljaj o budućnosti, kazao je Vučić.

Na pitanje da li je Batajnička petlja mogla da bude izgrađena ranije, prethodnih godina, i zašto nije, primetio je da u poslednjih 70 godina nije urađeno ništa, pa tako ni Miloš Veliki, da je trebalo ranije završiti put do Bugarske granice, kroz Grdeličku klisuru.

“Sve je to trebalo ranije. Trebalo je ranije da imamo prugu da se ljudi voze vozovima, što sada već počinju da rade”, istakao je on.

Vučić je, pominjujući Batajnicu, naveo da se gradi lepa stanica, koja će biti na brzoj pruzi Beograd-Novi Sad, na kojoj će saobraćati brža i sporija “verzija” vozova.

Ukazao je da će “sporija” da se zaustavlja na oko pet stanica, i da će putovanje ipak biti brže nego kolima, a da će brzi voz imati možda samo jednu stanicu, i putovaće svega 40 minuta.

Vučić je kazao da uvek sve može brže i bolje.

“I ja sam se pitao zašto nije ranije izgrađena ova petlja. Ali nekada morate da obezbedite finansiranje. Mi smo platili već 65 odsto onoga što je urađeno, a sada čekamo situaciju za prva tri meseca da platimo sve”, objasnio je on.

Srbija je, ističe, morala da se oporavlja od 2014. godine, da se finansijski konsoliduje da bismo posle toga mogli da imamo povećanje stope rasta, da se vlada posveti razvoju zemlje, da gradi puteve i pruge, da dovodi nove fabrike, a time ubira veće prihode za državu, gradove i opštine.

“Pare ne padaju s neba. Nije tako jednostavno. Neko će da kaže da se to plaća od para građana, ali tako je bilo i pre deset godina, pa što nismo tada izgradili niti jednu bolnicu, nismo imali plate od 540 evra? Sve to sada imamo, a ne radimo 70 odsto više, već je to zahvaljujući uspešnijem sistemu i državi”, rekao je on.

Naglasio je da će pre kraja godine osam auto-puteva biti u izgradnji, što je neviđena stvar i ne postoji sličan primer u Evropi.

“Danas ne možete da iscrtate auto-puteve i puteve koje mi gradimo, za koje nikada niko nije ni pomislio da ih gradi. Nijedan muzej nije radio do skoro, bili smo kulturni zapećak Evrope, a danas razmišljamo kako ćemo da gradimo velike koncertne dvorane, opere”, ukazao je on.

Vučić je kazao da je “ponosan što više nismo gubitnici, ponosan na Srbiju i njene rezultate”.

Na petlju se čekalo gotovo deset godina.

Foto: Tanjug

Petlja Batajnica je projekat na koji su građani Batajnice, Nove Pazove, Zemuna, Galenike, Ugrinovaca čekali skoro čitavu deceniju.

Petlja Batajnica, ukupne dužine oko 3,5 kilometara, povezaće Batajnički bulevar i logistički centar za intermodalni transport, sa auto-putem E-75.

Kada je 2015. godine otvoren prvi deo petlje Batajnica u okviru obilaznice oko Beograda, stanovnici Batajnice nisu mogli da se uključe na petlju već su morali da kruže zaobilaznim putevima, što je stvaralo gužve.

Posao na izgradnji Batajničke petlje obavio je austrijski “Štrabag”, a ukupna vrednost investicije je oko devet miliona evra.

U okviru projekta Batajnički bulevar ide do raskrsnice sa Ulicom Kralja Mihaila Zetskog. Most u dužini od 222 metra ide preko pruge i nove saobraćajne veze ka intermodalnom terminalu.

Batajnički bulevar ima i jedan vezni krak, koji ga povezuje sa Ulicom Kralja Mihaila Zetskog i Lokalnim putem broj 3.

Inače, intermodalni terminal je strateški projekat vlade zbog povezivanja putničkog i železničkog saobraćaja. U pitanju je prvi srpski terminal na kome će se ukrštati trase teretnih vozova, kamiona i brodova.

Tu će se obavljati svi logistički poslovi, kao što su špedicija, skladištenje, prevoz i carina.

Preuzeto: rts.rs

Tagovi:
Pročitajte još: