Your API key has been restricted. You may upgrade your key at https://www.weatherbit.io.
Search
Close this search box.

Papirne fakture odlaze u istoriju

Vlada Srbije učinila je još jedan korak u pravcu efikasnijeg, racionalnijeg i jeftinijeg poslovanja: računovodstvene isprave, uključujući fakture, ne moraju da se štampaju niti da sadrže pečat i potpis.

Privredna komora Srbije pozdravlja inicijativu usmerenu na rasterećenje i modernizaciju poslovanja privrede. Mogućnost izdavanja faktura u elektronskom obliku bez upotrebe pečata i potpisa uštedeće firmama vreme i rasteretiti ih dodatnih troškova.

Ministar finansija Dušan Vujović i ministar trgovine, turizma i telekomunikacija Rasim Ljajić, potpisali su danas Objašnjenje u vezi sa izdavanjem i knjiženjem računa (faktura) u papirnom i elektronskom obliku bez upotrebe pečata i potpisa, saopštila je vladina Kancelarija za saradnju smedijima.

Objašnjenjem, koje će biti dostavljeno nadležnim organima i institucijama, definisano je da pravna lica i preduzetnici mogu izdavati fakture u papirnom ili elektronskom obliku. Ključno pojašnjenje odnosi se na to da nije obavezno štampanje fakture koja je izvorno nastala u elektronskom obliku, niti da se na eventualno odštampan dokument stavlja otisak pečata kako bi se smatrao validnim. Elektronska faktura je validna u elektronskom obliku, bez potpisa i pečata, ne mora da se štampa i ne mora da se šalje poštom.

Faktura koja je izvorno nastala u papirnom obliku, ne mora da sadrži pečat i potpis odgovornog lica. Faktura koja je nastala u elektronskom obliku ili digitalizacijom, takođe ne mora biti potpisana elektronskim potpisom. „Primenom ovog propisa, eliminišu se veliki nepotrebni troškovi i olakšava poslovanje“, istakla je predsednica Vlade Srbije Ana Brnabić.

„Ušteda novca, papira i vremena, znači brže, efikasnije i racionalnije poslovanje, u skladu sa savremenim standardima“, naglasila je Brnabić, navodi se u saopštenju. PKS takođe efikasno sprovodi proces digitalizacije svojih usluga, uvela je više od 20 digitalnih servisa sa ciljem da pomogne privrednicima da brže i efikasnije posluju.

Primer potpuno digitalizovane usluge je izdavanje uverenja o domaćem poreklu robe za postupak javnih nabavki. Godišnje se izda između 3000 i 4000 takvih uverenja. Proces digitalizacije usluga Komore omogućio je firmama da odaberu jedan od 17 gradova, sedišta regionalnih privrednih komora u kojima mogu da podnesu zahteve i pribave dokumenta po osnovu javnih ovlašćenja komora.

Proces modernizacije usluga PKS biće nastavljen i naredne godine i plan je da svi servisi budu digitalizovani.

Izvor: rpksombor.co.rs

Tagovi:
Pročitajte još: