Većina Parižana je u nedelju glasala za zabranu iznajmljenih električnih trotineta na ulicama francuske prestonice. Glasanje je obavljeno na neobavezujućem referendumu, a gradski zvaničnici su rekli da će poštovati njegove rezultate.
Na sajtu Grada Pariza navodi se da je za zabranu iznajmljenih električnih trotineta glasalo je između 85,77 i 91,77 odsto građana u 20 okruga Pariza. Ovo glasanje je najavljeno kao “javno savetovanje”, a izazvalo je duge redove ispred glasačkih mesta u gradu.
– Glasao sam protiv jer je Pariz u haosu – rekao je železnički radnik Ibrahim Beutchoutak (47) za Rojters.
– Način na koji je iznajmljivanje organizovano, opasnost koju trotineti stvaraju u Parizu, vizuelno zagađenje, sve to nije dobro – kazao je on.
– Na našem poslu svedočimo posledicama saobraćajnih nesreća izazvanih trotinetima, tako da zaista vidimo negativne efekte – rekla je 38-godišnja doktorka Odri Kordije za Rojters nakon što je glasala protiv.
U 2022. godini, zbog trotineta je poginulo 27 osoba, a bezbednosni problemi datiraju još od njihovog uvođenja, odnosno od 2018. godine.
Bio je nered – kaže direktor firme Tier, jedne od tri kompanije za iznajmljivanje električnih trotineta (zajedno sa Lime i Dott) u Parizu.
– Imali ste više od 20.000 trotineta i oko 20 različitih kompanija koje su njima upravljale – dodao je on. Iznenadni priliv trotineta, bez namenskih parking mesta i pravila za upotrebu, izazvao je haos za pešake, bicikliste i automobile.
Od tada Pariz pokušava da reguliše to pitanje. Broj dostupnih električnih trotineta je sada ograničen na 15.000, uvedena su ograničenja brzine, kazne za prekršaje i posebne zone za parkiranje.
Tri provajdera usluga – Tier, Lime i Dott – takođe su uskočila sa tehnološkim inovacijama kako bi sproveli propise. Na primer, Geofencing može automatski smanjiti brzinu vozila u određenim zonama i korisnicima naplatiti parking u određenim oblastima.
U svakoj petoj nesreći električni trotinet je koristilo više od jedne osobe, pa se pripremaju tehnologije koje bi sprečile da se na trotinetu nalaze dve osobe istovremeno. Tempo poboljšanja je brz i postoji potencijal za više. “Naša industrija nije postojala pre pet godina.
Stopa poboljšanja u poslednjih pet godina premašuje 50 godina automobilske evolucije”, kažu u firmi Tier. Međutim, problemi i dalje postoje.
Opasno parkirani električni trotineti su uobičajena pojava i svake godine je sve veći broj nezgoda.
Broj poginulih vozača električnih trotineta i pešaka koje su udarili porastao je u Parizu 2022. U Francuskoj su izazvali najmanje 27 smrtnih slučajeva 2022. godine, u poređenju sa 22 u 2021. i sedam u 2020.