Izgradnja Fruškogorskog koridora, brze saobraćajnice Ruma – Novi Sad u dužini od 47,7 kilometara, počela je jutros na Fruškoj gori u prisustvu predsednika Srbije Aleksandra Vučića.
Radove je započela kineska kompanija CRBC.
“Samo brinem da li će kineska kompanija imati dovoljno radnika, pošto gradimo mnogo autoputeva i brzih saobraćajnica”, rekao je Vučić.
Vučić je upitao direktora kineske kompanije CRBC Džan Sjao Jena da li će imati dovoljno radnika za taj projekat, s obziorm da ta firma izvodi i radove na izgradnji autoputa Preljina – Požege.
Džan mu je odgovorio da će imati dovoljno radne snage za sve projekte koje ta kineska kompanija realizuje u Srbiji, kao i da će više angažovati i domaće podizvođače koji za to ispunjavaju uslove.
Dodao je da trenutno imaju 500 kineskih radnika na deonici Preljina – Požega i još 200 domacih. Vučić je istakao da će na Fruškogorskom koridoru biti izgrađen najduži tunel u Srbiji, Iriški venac od čak 3,5 kilometara.
“Crnjanski je rekao – ne robujemo više tradiciji, strmoglavo idemo u budućnost”, dodao je Vučić.
Džan je dodao da su spremni i da CRBC može na Fruškogorskom koridoru odmah da započne sa izvođenjem i glavnih radova.
Početku radova prisustvuju premijerka Ana Brnabić, ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Tomislav Momirović, predsednik Pokrajinske vlade Igor Mirović, ambasadorka Kine Čen Bo, direktor Koridora Srbije Aleksandar Antić i v. d. direktora Puteva Srbije Zoran Drobnjak.
Vrednost ugovora je 606 miliona evra, a koridor će biti izgrađen, kako je ranije najavljeno, u rekordnom roku, do 15. marta 2024. godine.
U okviru brze saobraćajnice biće izgrađen i most na Dunavu kod Kovilja od 1,8 kilometara. Fruškogorski koridor će se nastaviti na autoput Ruma – Šabac koji se gradi, kao i buduću brzu saobraćajnicu od Šapca do Loznice.
Najmanje 49 odsto posla od ukupne vrednosti mora da pripadne domaćim građevinskim kompanijama. Da će izgradnja Fruškogorskog koridora, ali i čitave celine brzog puta od Novog Sada do Loznice doneti novu perspektivu svima žiteljima Podrinja, Mačve, Srema i južnog dela Bačke, uveren je i gradonačelnik Novog Sada Miloš Vučević.
On je naveo za Tanjug da putujući iz svog grada do Šapca vožnja traje više od sat vremena, te da je u svakom selu na tom putu ogromna saobraćajna gužva, zbog kamiona.
Vučević je podsetio da će završetak Fruškogorskog koridora ujedno označiti i izmeštanje velikog dela teretnog saobraćaja i van samog Novog Sada, istakvši da se ubrzavaju i investicije u vezi sa izgradnjom mosta u nastavku Bulevara Evrope, ali uz napomenu da će i Petrovaradin, uz obilaznicu, dobiti i most koji će ga spojiti sa bačkom stranom.
“Taj most kao deo Fruškogorskog koridora treba da počne da se gradi na jesen. Sama činjenica da će Petrovaradin dobiti obilaznicu stvara i dalju razvojnu šansu grada”, poručio je Vučević.
Fruškogorski koridor povezivaće Novi Sad, Irig i Rumu i nastavljaće se na autoput Ruma – Šabac, dok bi taj put do 2024. godine trebao da dobije i nastavak u vidu brze saobraćajnice Šabac – Loznica.
Ugovor o projektovanju i izgradnji Fruškogorskog koridora u Predsedništvu Srbije potpisali su 6. oktobra 2020. predstavnici vlade i kompanije CRBC, a u prisustvu predsednika Vučića i ambasadorke Kine u Srbiji u Čen Bo.
Izvor: Tanjug