Rekonstrukcija i modernizacija železničke pruge Niš – Dimitrovgrad počela je juče, podizanjem postojećih, starih koloseka na trasi ove pruge, blizu mesta Staničenje.
Za svega nešto više od sat vremena uklonjeno je prvih sedam polja postojećeg, starog koloseka, ukupne dužine 175 metara, navedeno je na sajtu Infrastruktura železnica Srbije.
Realizacija ovog projekta počela je radovima na deonici otvorene pruge između železničkih stanica Staničenje i Pirot, dugoj oko sedam i po kilometra. Radovi su krenuli od izlaza iz stanice Staničenje prema ulazu u stanicu Pirot.
Deonica Staničenje – Pirot je prva faza radova u okviru rekonstrukcije i modernizacije pruge Sićevo – Dimitrovgrad, u dužini od 86 kilometra. Rekonstrukcija i modernizacija pruge Sićevo – Dimitrovgrad obuhvata građevinske radove i pripremne radove za elektrifikaciju i signalizaciju, kao i elektrifikaciju ove deonice.
Za projekat rekonstrukcije i modernizacije železničke pruge Sićevo – Dimitrovgrad izabrani izvođač radova predstavlja konzorcijum firmi koji predvodi bugarska kompanija Trace Group Hold PLC, a u kome su još i Consorzio Armatori Ferroviari S.C.P.A i Start – Engineering JSC.
Vrednost ugovora za modernizaciju pruge Sićevo – Dimitrovgrad iznosi oko 169,7 mil EUR, a rok za završetak ovog posla je 1.276 dana, odnosno tri i po godine.
Na pruzi će se najpre izvoditi radovi na rekonstrukciji građevinske infrastrukture, a po njihovom završetku radovi na elektrifikaciji i ugradnji savremenih signalno-sigurnosnih i telekomunikacionih uređaja.
Samo gradilište podeljeno je na dve deonice: Prosek (Sićevo) – Staničenje i Staničenje – Dimitrovgrad.
Zbog složenosti i velikog obima posla, deonica Staničenje – Dimitrovgrad podeljena je na tri poddeonice: Staničenje – Pirot, Pirot – Sukovo i otvorena pruga Sukovo – Dimitrovgrad, uključujući i stanice Pirot i Sukovo.
Radovi između Staničenja i Pirota odvijaće se u terminima od 36-očasovnih zatvora koloseka na ovoj pruzi. Putnički železnički saobraćaj između Niša i Dimitrovgrada se ne odvija, dok će teretni funkcionisati u terminima kada ova deonica pruge bude otvorena za saobraćaj.
Projekat se finansira iz kredita Evropske investicione banke i budžeta Republike Srbije, kao i iz donacije Investicionog okvira za zapadni Balkan (WBIF).
Projekat rekonstrukcije i modernizacije železničke pruge Niš-Dimitrovgrad obuhvata rekonstrukciju, modernizaciju i elektrifikaciju postojeće pruge Niš – Dimitrovgrad, zatim izgradnju nove, jednokolosečne, elektrificirane obilazne pruge oko Niša u dužini od oko 22 kilometra, kao i modernizaciju signalnih i telekomunikacionih sistema za celokupan projekat.
Pruga Niš – Dimitrovgrad jedina je deonica na čitavoj dužini međunarodnog železničkog Koridora 10 koja je jednokolosečna i nije elektrificirana. Pruga je izgrađena 1886/1887. godine, decenijama nije bila u potpunosti rekonstruisana, pa su vozovi na većem broju mesta saobraćali smanjenim brzinama između 10 i 30 km/sat.