Grupacija Stellantis je najvila početak prodaje potpuno električnih automobila kineskog proizvođača Leapmotor na tržištima devet evropskih zemalja.
Dva modela, T03 – gradski mini sa četvoro vrata i C10 – električni SUV srednje veličine, od septembra će biti dostupni u Nemačkoj, Francuskoj, Italiji, Holandiji, Španiji, Portugaliji, Belgiji, Grčkoj i Rumuniji.
Prodaja ovih vozila u Velikoj Britaniji će početi u martu 2025, a ona će naknadno stići i na dansko i švajcarsko tržište, izjavio je izvršni direktor Leapmotor-a Tianšu Sin. Vozila će na evropskom tržištu u početku biti distribuirana posredstvom 200 dilera, a Stellantis planira da taj broj do 2026. godine poveća na 500.
Leapmotor T03
Mali Leapmotor T03 će u prodaji biti pozicioniran ispod više premijum električnog modela Fiat 500e, dok će po ceni biti jeftiniji od Citroen-a e-C3, automobila koji deli platformu sa predstojećim naslednikom Fijata Pande čija proizvodnja uskoro počinje u Kragujevcu. Početna cena električnog modela Citroen e-C3 na evropskom tržištu iznosi 19.990 evra.
Sa jednim punjenjem baterije T03 ima autonomiju od 265 kilometara, mereno po WLTP ciklusu.
Glavni tržišni rival će mu biti Dacia Spring, čija se osnovna verzija u Francuskoj prodaje za 20.800 evra. Ovaj mali elektromobil se takođe proizvodi u Kini. Istovremeno, kineski automobilski gigant BYD planira skoro lansiranje modela Seagull na evropskom tržištu, po ceni nižoj od 20.000 evra.
Leapmotor C10
Leapmotor C10 je viđen kao konkurencija nešto ozbiljnijim tržišnim igračima – Tesli Model 3 i Model Y, kao i Volkswagen-ovim električnim perjanicama – ID3 i ID4, naveo je osnivač i izvršni direktor Leapmotor-a Džu Đangming, prenosi Automotive News Europe.
Istovremeno, taj električni SUV je i prvi automobil tog kineskog proizvođača razvijen za globalno tržište. Zasnovan je na Leapmotor LEAP 3.0 arhitekturi i ima Euro NCAP rejting od 5 zvezdica za bezbednost.
C10, prema navodima Stellantis-a, sa jednim punjenjem baterija može da pređe 420 kilometara. Inače, Stellantis radi na proceni da li bi, osim električnog, na evropskom tržištu mogao da plasira i plug-in hibridnu verziju SUV-a C10 koja se prodaje u Kini.
Očekivanja i budućnost
Stellantis od partnerstva očekuje da već tokom ove godine električnim vozilima pokrije bar 10 odsto evropskog tržišta, dok istovremeno prodaja modela brendova iz Kine kao što su MG, BYD ili Polestar raste. Njegova prednost je to što će delovi i servisna mreža za vozila kineskog proizvođača biti dostupniji kupcima, što je inače čest problem novim brendovima iz Kine koji dolaze na evropsko tržište.
Izvršni direktor Stellantis-a Karlos Tavares kaže da dva proizvođača, za sada, neće deliti tehnologije, kao i da će eventualna evropska proizvodnja Leapmotor modela zavisti od toga da li će EU drastično povećati uvozne dažbine za uvoz kineskih automobila. A za to bi, prema njegovim rečima, moguća lokacija mogla da bude fabrika u poljskom gradu Tihi.
Partnerstvo evropskog i kineskog proizvođača dolazi u trenutku zaoštrenih tenzija između Kine i EU, koja vodi istragu o tome da li kineski proizvođači električnih vozila predstavljaju nelojalnu konkurenciju evropskim zbog državnih subvencija koje dobijaju za proizvodnju.
Uprkos tome, kineski proizvođači ne odustaju od ekspanzije na evropsko tržište, pa tako BYD, koji će uskoro graditi fabriku u Mađarskoj, planira još jedno postrojenje u Evropi i najavljuje da će do 2030. postati najveći evropski proizvođač električnih vozila. I Chery počinje proizvodnju svojih modela u nekadašnjoj Nissan-ovoj fabrici u Barseloni, pa se može pretpostaviti da nas u budućnosti može očekivati još ovakvih poteza.