Your API key has been restricted. You may upgrade your key at https://www.weatherbit.io.
Search
Close this search box.

Poremećaj sposobnosti čitanja: Disleksija

KOJI JE OSNOVNI PROBLEM? 

Disleksija se ne uoči na vreme. Roditelji i učitelji primećuju da dete teže savlađuje tehniku čitanja. Tada počinju da misle da je dete lenjo. Takav stav uglavnom se nastavlja u drugom i u trećem razredu.

Dete postaje nervoznije, motivacija slabi, pritisak roditelja postaje sve veći, škola postaje napor. Dete gubi poverenje u sebe, u ljude. Ali to treba da bude prošlost.

Ako posumnjate da dete ima poremećaj čitanja ili teškoću u savladavanju modela čitanja treba da potražite stručno mišljenje logopeda. Dijagnostika mora da bude detaljna i da se dete prati.

Važno je objasniti detetu, roditeljima i učiteljima problem. Biti mu podrška, motivisati ga i hrabriti.

SIMPTOMI DISLEKSIJE

Deta sa disleksijom :

  • zamenjuje ili izostavlja slova

  • menja redosled slova ili slogova u reči

  • izostavlja ili dodaje neke reči

  • često zamenjuje vokale unutar reči

  • odvojeno čita slovo po slovo

  • nemogućnost dovođenja u vezu štampanog i pisanog slova.

  • preskakanje redova

  • rukopis mu je neuredan i nerazumljiv

Zavisno od oblika i nivoa disleksije, dete mora da ima sve ili samo neke od navedenih simptoma. Neki od ovih simptoma se mogu javiti i kod dece koja nemaju disleksiju i to ume da zbuni roditelje i učitelje.

Važno je razlikovati decu koja imaju prolazne teškoće u čitanju i pisanju i decu koja imaju trajne teškoće (disleksiju ).

Takođe imamo i decu koja imaju smanjene intelektuaklne sposobnosti tako da njihove teškoće u čitanju i pisanju nisu disleksija.

Za decu sa disleksijom vrlo je bitna komunikacija i podrška škole i porodice.

Disleksija neće od svakog disleksičara učiniti genija.  Za njih je bitno da znaju da to što imaju teškoće s čitanjem pisanjem, izgovaranjem ili matematikom ne znači da su nisu dovoljno dobri.

Disleksičari su veoma radoznali, razmišljaju u slikama a ne u rečima, intuitivni su i oštroumni, imaju živahnu maštu.

Bitno je da se disleksija prepozna i da ove sposobnosti roditelji i učitelji ne  unište svojim zahtevima.

Svi koji rade sa decom treba da pronađu one puteve koji  im omogućavaju  da savladaju poteškoće “

Preuzeto: Mojpedijatar.co.rs

Tagovi:
Pročitajte još: