Indeksi potrošačkih cena definišu se kao mera prosečne promene maloprodajnih cena robe i usluga koje se koriste za ličnu potrošnju.
Cene ovih proizvoda i usluga u februaru 2018. godine, u odnosu na januar 2018. godine, u proseku su više za 0,3%. Potrošačke cene u februaru 2018. godine, u poređenju sa istim mesecom prethodne godine, povećane su 1,5%, dok su u poređenju sa decembrom 2017. godine povećane 0,7%.
Posmatrano po glavnim grupama proizvoda i usluga klasifikovanih prema nameni potrošnje, u februaru 2018. godine, u odnosu na prethodni mesec, rast cena je zabeležen u grupama Alkoholna pića i duvan (2,7%), Hrana i bezalkoholna pića (0,7%) i Transport (0,4%).
Rast cena je zabeležen i u grupi Nameštaj, pokućstvo i tekuće održavanje stana (0,3%), kao i u grupama Obrazovanje i Restorani i hoteli (za po 0,1%).
Pad cena zabeležen je u grupama Odeća i obuća (-1,7%), Rekreacija i kultura (-0,9%) i Komunikacije (-0,2%).
Cene ostalih proizvoda i usluga nisu se bitnije menjale.
Izvor: rpksombor.co.rs