Kompanija Apple objavila je izveštaj o prihodima u trećem kvartalu, koji je nadmašio očekivanja analitičara koji su predvideli da će pad biti najveći još od 2016. godine. Prihod od prodaje iPhone uređaja je pao, kako su analitičari i predvideli, i iznosi 39,67 milijardi dolara za kvartal, što je manje od 40,66 milijardi u ovo vreme prošle godine. Pad svakako nije anomalija usred opšteg opadanja tržišta pametnih telefona. Još jednom, međutim, usporavanje prodaje neutralisano je kontinuiranim uspehom kompanije u uslugama, pošto je prihod porastao sa 19,6 milijardi dolara na 21,2 milijarde dolara, u odnosu na prethodnu godinu, nadmašivši očekivanja analitičara.
Apple je, naravno, podvukao upravo pobedu u uslugama u saopštenju kojim je obavestio javnost o prihodima.
“Srećni smo što možemo izvestiti da smo tokom junskog kvartala imali rekord prihoda u uslugama svih vremena, podstaknut činjenicom da imamo više od jedne milijarde plaćenih pretplata, i videli smo kontinuiranu snagu na tržištima u razvoju zahvaljujući snažnoj prodaji iPhone uređaja”, rekao je izvršni direktor Tim Kuk.
“Od obrazovanja do životne sredine, nastavljamo da unapređujemo naše vrednosti, istovremeno zagovarajući inovacije koje obogaćuju živote naših kupaca i ostavljaju svet boljim nego što smo ga našli”, rekao je on.
Trenutno, situacija ne “cveta” ni za jednog proizvođača pametnih telefona, i tako je već nekoliko godina, između ostalog, zahvaljujući usporenim ciklusima nadogradnje, rastućim cenama, ograničenjima u lancu snabdevanja i raznim ekonomskim preprekama. Rast u Kini je, međutim, ključ Apple uspeha. Prodaja u Kini porasla je za 8% u odnosu na isti period prethodne godine, jer Apple kaže da je uspeo da poveća tržišni udeo na najvećem svetskom tržištu pametnih telefona.