Your API key has been restricted. You may upgrade your key at https://www.weatherbit.io.
Search
Close this search box.

Pristaništu u Apatinu 40 miliona dinara za rekonstrukciju

Krstarenje je sve popularniji načina putovanja u svetu, a opština Apatin, koja se nalazi na sredini toka Dunava u srcu “Evropskog Amazona”, ima idealne uslove za razvoj takvog turizma. Prema podacima Turističke organizacije Apatina, poslednje dve godine naša opština beleži porast broja registrovanih turista, 21,34% više nego što je to bio slučaj u 2016. godini. Ovaj broj bi sigurno bio premašen da Apatin posećuju i gosti sa rečnih kruzera kojih će samo u Vukovar ove godine pristati oko 328.

Najveća prepreka za dolazaka kruzera u Apatin od prošle godine je međunarodni pristan koji je 2013. godine uništen  naletom ledenih santi. Kako teku pripreme za njegovu popravku razgovarali smo sa predsednikom opštine Apatin, Milanom Škrbićem.

-Mi smo konačno odvojili sredstva i završili idejni, građevinski i izvođački projekat. Krenuli smo u prikupljanje dokumentacije nakon čega ćemo konkurisati za sredstva u Ministarstvu trgovine, turizma i telekomunikacija koje vodi Rasim Ljajić. Predračunska vrednost ovog projekta je oko 40 miliona dinara ali pošto se radi o javnoj nabavci velike vrednosti nakon raspisivanja tendera će se znati i konačna cena, izjavio je Milan Škrbić gostujući u programu radio Dunava.

– Projektom je predviđeno da se nakon završetka tendera radovi okončaju za dva meseca i ukoliko ne bude nekih nepredviđenih okolnosti do jeseni bi mogli da imamo obnovljeno pristanište. Da se nismo odlučili za popravku morali bi celu konstrukciju da uklanjamo sa plovnog toka a po nekim procenama to bi nas koštalo oko 16 miliona dinara, kaže Škrbić.

Kruzeri koji plove pored našeg grada najčešće kreću od Beča, Bratislave ili Budimpešte do Crnog mora, i oni su kategorisani po istom principu kao hoteli, kvalitet usluge beleži veći broj zvezdica. Za ovakav način putovanja odlučuju se uglavnom stariji ljudi, a prednjače Nemci, Amerikanci i turisti iz Skandinavskih zemalja, noćenja su uvek na samom brodu, a zadržavanje na istom mestu nije duže od tri dana. Dunav je omiljen za krstarenja.

-Mi smo bili na jednom sastanku u Mađarskoj gde se govorilo o kruzerskim oblastima koje nisu uređene u Srbiji i tražili smo zajednička rešenja kako da privučemo operatere da pristanu u Apatin. Konkretno sam razgovarao sa vlasnikom 13 rečnih kruzera koji radi samo do Budimpešte i ne ulazi u Srbiju jer do sada nije imao niti jednu ponudu, otkriva Škrbić.

Prema njegovim rečima opština radi na kreiranju ponude koja bi bila po meri svih operatera koji plove pored Apatina.
-Trenutno radimo na izradi jednog promotivnog filma u kojem bi se našla ponuda od lova, ribolova, gastronomije, nacionalnih blaga i tako dalje. Nakon formiranja konačne ponude operateri je prezentuju turistima, a ovi odlučuju šta i u kojoj meri žele da posete. Suštinski, pristajanje kruzera je samo ulaznica da gosti dođu i zapaze šta im se nudi u Apatinu kako bi sledeći put došli samostalno, što je naša šansa da profitiramo od njihovih poseta, kaže Škrbić.

U izgradnju apatinskog pristaništa je 2009. godine uloženo oko 60 miliona dinara. Pored njega u Apatinu se nalazi najmodernija marina u Srbiji koja vredi 3.5 miliona evra, ima 400 vezova, benzinsku pumpu na vodi, kao i sve prateće sadržaje. Ovaj kompleks će nakon popravki i renoviranja ponovo upisati Apatin na nautičku kartu Dunava i Evrope.

Izvor: Radio Dunav

Tagovi:
Pročitajte još: