fbpx
Your API key has been restricted. You may upgrade your key at https://www.weatherbit.io.

Program za razvoj turizma Srpske napredne stranke počeo da daje rezultate

U kampanji za lokalne izbore u apatinskoj opštini 2016. godine Savet za ekonomiju Opštinskog odbora Srpske napredne stranke iz Apatina izašao je sa programom razvoja turizma. Danas, tri godine kasnije, poverenik jednog od mesnih odbora Srpske napredne stranke Apatin, Nemanja Jović je u prostorijama Srpske napredne stranke izneo analizu učinjenog i ostvarenog:
Kao neko ko je još 2015. godine, u ime Srpske napredne stranke, učestvovao u kreiranju planskog dokumenta, koji je trebao da utvrdi nedostatke funkcionisanja turizma u opštini Apatin i načine na koje bi se ti nedostaci nadomestili, mogu da se osvrnem u nazad i da sa zadovoljstvom konstatujem da je značajan pomak napravljen. – rekao je Jović.
Tada su se kao ključni i urgentni problemi konstatovali:
1. Izuzetno malo turističkih dešavanja koncentrisanih u kratkom vremenskom razdoblju
2. Neadekvatno uređeni turistički sadržaji i lokaliteti za potrebe modernog turizma
3. Gotovo nepostojeća promocija turističkih potencijala
Jović je, osvrćući se na navedeno rekao:
Apatin je danas opština čija turistička organizacija u redovnom planu poslovanja ima 17 događaja, koje samostalno ili uz partnerstvo sa lokalnim udruženjima i drugim subjektima realizuje. Pri tom događaji su tematski raznovrsni, pogađaju gotovo sve ciljne grupe i realizuju se tokom cele godine, a gotovo bez izuzetka beleže trend rasta i razvoja iz godine u godinu. Bilo da govorimo o tradicionalnim dešavanjima kao što su Apatinske ribarske večeri i Lička olimpijada ili nekim novim, poput u subotu održanog „Dir end bir“ festivala, „Bič“ festa, Festivala cveća, Smotre jahača zaprega i fijaker, Preduskršnjeg vašara…. svi imaju turistički i ekonomski značaj po lokalno stanovništvo. Posebno treba naglasiti što ovaj značajan rast broja događaja nije propraćen i značajnim rastom budžetskih troškova, već se sve uglavnom pokrilo boljom organizacijom i saradnjom sa drugim turističkim subjektima. Pored svega navedenog dobri primeri su naveli i ohrabrili i brojna udruženja i privatna i poslovna lica da samostalno organizuju događaje u čemu im takođe naša organizacija često pomaže. Najbolji primeri za to su svilojevački „Čarobni pasulj“, „Škembićijada“ u Kupusini, kraft festivali piva, Petrovdanski dani i mnogi drugi.
Takođe, veliki doprinos, efikasnijem korišćenju turističkih potencijala opštine Apatin, dala je i lokalna samouprava kao i viši nivoi vlasti. Verujem da kolegama koji su se turizmom u Apatinu bavili pre mene nije bilo lako turistima i operaterima preporučiti komplekse bazena Banje Junaković koji su oskudevali sanitarnim čvorom ili apatinsku plažu koja je bila zarasla u korov i ambroziju. Danas je na sreću to sve, zahvaljujući lokalnoj samoupravi i menadžmentu Banje Junaković, kao pokrainskoj instituciji, dovedeno na nivo kojim se Apatinci mogu ponositi i rado ugostiti turiste iz cele Srbije i sveta. Sanirajući goruće probleme, kao što su navedeni primeri, verujem da ćemo u godinama pred nama imati više prostora za nove investicije u turizmu i pored onih već najavljenih kao što su rekonstrukcija pristana, apatinski muzej i slično. – dodao je Jović.
I za kraj moram se osvrnuti na turističku promociju. Apatin danas raspolaže modernim turističkim sajtom koji će uskoro osvanuti i na engleskom jeziku. Prisutnost na društvenim mrežama je konstantna, ispraćeni su svi trendovi modernog, digitalnog sveta, čime se ostvaruje najlakša i najbrža komunikacija sa turistima. Pri kraju je realizacija projekta postavljanja višejezične, turističke signalizacije. Izrađene su nove brošure sa stilizovanom mapom grada i najvažnijim objektima a pripremaju se i još neka interesantna iznenađenja po tom pitanju. Posećuju se najveći sajmovi u Srbiji. Sve navedeno se možda danas ne čini toliko značajnim i smatra se podrazumevanim, ali trebalo je mnogo volje, rada i vremena da se za ovako kratak period dostigne određeni nivo i otklone glavni nedostaci čime su značajnim delom ispunjena predizborna obećanja. Zahvaljujući svemu navedenom broj dolazaka turista je u 2018. godini bio za 47,51% veći nego u 2016. a broj noćenja se za isti interval povećao za 17,6%. Ono što je ipak najvažnije reći – mi smo i te kako svesni da ovo nije dovoljno i da je neophodan značajniji rast kako bi veći broj građana osetio ekonomske boljitke od turizma, ali prvi i najteži koraci su načinjeni – završio je Jović.

Tagovi:
Pročitajte još: