Grad Sombor oglasio je javnu prezentaciju urbanističkog projekta razrade lokacije za izgradnju graničnog prelaza Bezdan između Srbije i Hrvatske.
Podnosilac zahteva za izradu projekta je Republička direkcija za imovinu, a obrađivač Šidprojekt doo.
Kako je navedeno u projektu, novo rešenje graničnog prelaza Bezdan biće tangencijalnog tipa, sa operativnim carinskim bazama-terminalima putničkog i teretnog saobraćaja, uz veći broj saobraćajnih traka, optimalnim brojem parking mesta i pešačkih komunikacija, kao i zelenih površina i uređenog slobodnog prostora.
Prelaz će obuhvatati površinu od 5,95 ha, u dužini oko 300m na teritoriji Srbije.
Broj planiranih traka je jedna za teretna vozila na ulazu u zemlju, dve na izlazu i 2+2 za putnička vozila i autobuse na ulazu i izlazu.
U zoni putničko-carinskog terminala planiran je saobraćajni plato prekriven nadstrešnicom, sa trakama i tangencijalno postavljenim objektima.
U okviru kompleksa graničnog prelaza predviđen je poseban natkriven i ograđen prostor za detaljan pregled vozila, sa tri parking mesta.
U ovoj zoni predviđen je i potreban broj javnih toaleta za potrebe putnika, a na prostoru putničkog terminala predviđaju se i objekti infrastrukture odgovarajućeg kapaciteta za potrebe graničnog prelaza.
Robno-carinski terminal planiran je kao ograđeni prostor sa posebnim režimom ulaska i kontrole kretanja kamionskog saobraćaja.
Ukupni kapacitet za kamione, kamione sa prikolicom i šlepere je dva, sa mogućnošću proširenja po potrebi. Ulaz u terminal odvijaće se posebnim odvojkom.
Neposredno uz ulaz u terminal planiran je i objekat za MUP i Upravu carina, objekat špedicije i ostalih pratećih službi.
Na samom ulazu predviđa se kolska, elektronska vaga za kontrolu mase tereta i kamionsko-osovinskog pritiska.
Predviđeno je 7 parking mesta za putniče automobile, plus 2 za autobuse, 7 službenih parkinga i 18 za kamione. Kako se ističe u projektu, s obzirom da preko graničnog prelaza Bezdan prolazi koridor međunarodne biciklističke staze, ciklo koridor 6, potrebna je i horizontalna i vertikalna signalizacija za vođenje ovog vida saobraćaja u samoj zoni prelaza.
U planu je i hortikulturno uređenje kompleksa.
Izvor: eKapija